رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بودجه مصوب شورا برای سال 93 شهرداری 10 تبصره وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در آغاز پنجاه و دومین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: تاکنون 6 ماه از عمر شورای چهارم گذشته و حال زمان آن است که بررسی کنیم چه اتفاقاتی افتاده است.
 
وی ادامه داد: شورا در این مدت فراز و نشیب‌های فراوانی داشته از جمله انتخاب رئیس شورا و هیات رئیسه و پس از ورود به برنامه پنچ ساله دوم شهرداری و بودجه سال 93 که در این میزان برخی انتقادات وجود دارد که جای تامل و پیگیری دارد.
 
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان داشت: زمانی که لایحه بودجه توسط شهردار به شورا ارائه شد 2 هفته زمان برد تا لایحه به دست اعضا برسد و هنوز مشخص نیست آنچه به دست ما رسیده کل برنامه بودجه بوده و یا خیر که همین امر باعث شد 2 هفته فرصت برای بررسی دقیق از ما گرفته شود و علیرغم تذکرات داده شده در جلسه شورا این موضوع پیگیری نشد.
 
وی افزود: در بودجه سال 93 برای دوربین های ثبت تخلف هر دوربین 450 میلیون تومان در نظر گرفته شده که غیرمنطقی است و در این خصوص نیز طی تذکری سوال شد اما پاسخی گرفته نشد.
 
حافظی در ادامه با اشاره به برخی مصوبات بودجه سال 93 در شورا که وجاهت قانونی ندارد ؛ اظهار داشت: در بودجه ابلاغ شده بعضا به مواردی در برنامه پنج ساله دوم شهرداری استناد شده در حالیکه این برنامه هنوز ابلاغ نشده و چگونه می‌توان به برنامه ای که ابلاغ نشده استناد کرد و مصداق آن را نیز در تبصره‌های 3، 4، 10، 36 و 49 دید که درواقع این 5 تبصره وجاهت قانونی ندارند.
 
وی افزود: در جلسه برخی تبصره‌ها را مصوب کردیم در حالیکه جلسه از حد نصاب خارج شده بود نظیر تبصره‌های 33، 41، 44، 46 و 48 که این تبصره‌ها نیز بر همین اساس وجاهت قانونی نخواهند داشت.
 
حافظی تصریح کرد: در تبصره 25 مصوب شورا که در خصوص درنظر گرفتن دفترچه بیمه درمانی برای رانندگان تاکسی بالای 50 سال بود پیشنهاد اصلاحی از سوی بنده مطرح شد که برای افراد تحت تکلف آن رانندگان نیز در نظر گرفته شود و با وجود اینکه این پیشنهاد به دستور رئیس جلسه به رای گذاشته شد و در صحن رای آورد اما در بودجه ابلاغی آورده نشده است.
 
وی ادامه داد: همچنین در تبصره 27 نیز قرار شده بود که اگر از آنچه مصوب کردیم درآمد بیشتر شد نهایتا در غالب لایحه به شورا آورده شود و تصویب شود که این امر انجام نشد.
 
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اذعان داشت: در کدام قسمت از اسناد بالادستی اجازه داده شده که ما پول غیرنقد داشته باشیم قانون شورا می‌گوید درآمدها می‌بایست به حسابی که شورا تعیین می‌کند واریز شود و در این بودجه بیش از 50 درصد بودجه غیرنقد درنظر گرفته شده و این به این معناست که چه خواهند شد. کدام شهرداری در کدام کشور اینگونه عمل می‌کند.
 
وی افزود: زمانی که غیر نقد عمل می‌کنیم برای مثال به شرکتی که 30 میلیارد طلب دارد به جای چک زمین می‌دهیم یعنی حاکمیت غیرقانونی بر کسی که مطالبه دارد.
 
حافظی در ادامه با اشاره به عضویت معاونین شهرداری در هیات مدیره شرکت‌ها بیان داشت: در برخی شرکت‌های تابع شهرداری نظیر شرکت ارتباطات شهر معاونین شهردار که کار و مشغله سنگینی دارند عضو 9 هیات مدیره نیز هستند و از این موارد بسیار داریم.
 
وی ادامه داد: در بودجه سال 93، 19 میلیارد تومان بودجه به غذا تعلق گرفته که برای من قابل درک نیست و مغایر با سیاسیت‌های اقتصاد مقاومتی است.
 
وی افزود: در همین زمینه 31 میلیارد تومان پاداش اتفاقی در نظر گرفته شده که جای سوال دارد.
 
حافظی در پایان خطاب به روزنامه همشهری خاطرنشان کرد: روزنامه همشهری از محل منابع مردم اداره می شود و باید سخنگوی مردم باشد و انتظار داریم صحبت‌های نمایندگان شورا را شفاف و عینا منتقل کند و در غیر این صورت این روزنامه را متهم به فیلتر کردن اطلاعات می‌کنیم.
انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، تبصره ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.