همزمان با هفته منابع طبیعی، درختکاری و اجرای طرح های فضای سبز در 22 هکتار از اراضی واگذاری شرکت گردشگری دهکده سیب آغاز شد.

ˈحجت الله خانمحمدیˈ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: درسال های گذشته به منظور اجرای این طرح عظیم گردشگری که در سطح خاورمیانه بی نظیر است، 322 هکتار از اراضی منابع طبیعی واگذار شده است.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده 22 هکتار از این اراضی واگذاری واقع در جنوب شرقی سایت، به منظور اجرای طرح های درختکاری و توسعه فضای سبز در نظر گرفته شده است.

خانمحمدی افزود: این واگذاری در قالب ماده 3 قانون که در آن مالکیت با دولت و بهره برداری از سوی بخش خصوصی صورت می گیرد، انجام شده است.

وی تصریح کرد: گونه های غیرمثمر ون (زبان گنجشک)، اقاقیا و کاج و مثمر گردو، بادام و آلبالو و سایر گونه های متناسب و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه، در این راضی غرس می شود.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در طول هفته منابع طبیعی 60 هزار نهال مثمر و غیرمثمر در سطح شهرستان غرس می شود که بخشی از آنها طی روزهای گذشته به انجام رسیده است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.