از گرانی لباس‌های جشنواره تا استقبال بی‌نظیر از لباس‌های محلی

سومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در بخش‌های مختلف در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: سومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در بخش‌های مختلف و درسالن‌های گالری اصلی طراحی و مد لباس، موسسه‌های هنری، موسسه‌های نشر و نشریات، فروش، صنعت، استان‌ها، نمایش و مسابقه، دانشگاهی و علمی از 15 تا 23 اسفند درحال برگزاری است.
 
در ساعت آغازین فعالیت سومین جشنواره بین‌المللی مد ولباس عده کثیری از شهروندان به این جشنواره مراجعه می‌کنند.  
 
بیشترین توجه مراجعه کنندگان جشنواره به بخش‌های گالری طراحی و مد لباس، استانها، صنایع دستی،نمایش و مسابقه و غرفه‌های آموزش است.
 
به میان جمع بازدید کنندگان و مراجعه کنندگان سومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر رفتیم تا نظرشان را در خصوص این جشنواره جویا شویم.

در غرفه استانها با عده‌ای دختران گروه سنی 20 تا 25 سال در گفتگویی صمیمانه نظرشان را در خصوص غرفه استانها و لباس‌های سنتی و محلی پرسیدیم  نظرهای جالبی داشتند، آنها بر این باور بودند، اگر لباس‌های سنتی و محلی جایگزین لباس‌ها و پوشش جامعه امروز شود، استقبال خواهند کرد البته اگر قیمت آنها مناسب باشد و یا طرح و الگوی این لباسها را به آنها ارائه دهند تا خودشان لباس‌های سنتی و محلی راتهیه کنند.

قیمت لباس‌های سنتی و محلی بالای یک میلیون تومان است 


 
برخی نیز نظرشان این است که لباس‌های امروزی ترکیبی از لباس‌های سنتی، محلی و مدرن باشد.
 
بانوان 25 سال به بالا نیز با نظر آنها موافق بودند و گفتند: هرچه باشد لباس‌ سنتی ایران را ترجیح می‌دهند.  
 
گشتی در بخش‌ها، سالن‌ها و غرفه‌های سومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس زدیم تا استقبال بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان را بررسی کنیم.

غرفه‌های صنایع دستی استانهای مختلف با استقبال خوبی مواجه شد.

 
 
نظر بازدید کنندگان غرفه‌های صنایع دستی را جویا شدیم.
 
آنها گفتند: صنایع دستی استانها مناسب‌ترین محصولات و اقلام مورد نیاز آنها را دارد و قیمت‌شان نسبت به اقلام مشابه صنعتی و مصنوعی بهتر است و ترجیح می‌دهند از صنایع دستی استانها استفاده کنند. 

بازدید کنندگان غرفه‌های فرهنگی، نشر و نشریات نیز نظر خودشان را این چنین بیان کردند.

محصولات فرهنگی و نشریه‌های مختلف و مناسب در غرفه‌ها، اطلاعات خوبی را به مخاطبان ارائه می‌دهد و قیمت آنها مناسب است.

یکی از جالب ترین غرفه‌های جشنواره غرفه اسباب بازی وبازی‌های فکری بود که، غرفه‌دار و فروشنده این غرفه به نکته جالبی اشاره کرد: در این غرفه در نظر گرفته شده است که در پایان جشنواره برای کودکان و نوجوانان بد سرپرست لباس، پوشاک و اقلام مورد نیاز آنها تهیه و به این کودکان تحویل داده شود.

تنها ارتباط این غرفه‌ با سومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر تهیه و تحویل پوشاک، لباس و اقلام مورد نیاز به کودکان و نوجوانان بد سرپرست است.
 
تعداد زیادی از بازدید کنندگان از غرفه اسباب بازی و بازی‌های فکری استقبال کردند.


 
در این غرفه کودکان همراه خانواده‌های خود در گوشه‌ای از این غرفه مدتی را مشغول بازی‌های فکری بودند. 

در غرفه‌های مختلف نیز مانند غرفه‌های دیگر استقبال بازدید کنندگان و مراجعه کنندگان قابل توجه است.  
 
دربخش گالری طراحی و مد لباس بازدید کنندگان اشاره کردند: بخش جالبی است، لباس‌های متنوع و جدید با طراحی‌های مناسب مدرن و به روز در این بخش بارنگ‌های شاد توجه آنها را جلب کرده است.
 
عده‌ای از بانوان نیز گله‌مند بودند چرا لباس‌های بخش گالری برای سنین پایین طراحی شده و این بخش لباس مناسبی را برای آنها در نظر گرفته نشده است.
 
بعضی نیز بر این باورند که بهتر از این نیز می‌‌شود کارکرد و هنوز جای کار  وجود دارد.
 
مسئول بخش گالری طراحی و مد لباس نیز گفت: لباس‌های این بخش برای اقشار مختلف و هنرمندان طراحی شده است.
 
بنابر سلیقه شهروندان و هنرمندان درگروه‌های سنی مختلف سنی و اجتماعی طراحی شده و این محصولات به بازدید کنندگان ارائه خواهد شد.
 
 در قسمت فروش نظر بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان مختلف بود؛ گروهی قیمت‌ها را مناسب و عده‌ای دیگر به دلیل قیمت بالای  لباس‌ها از خرید منصرف می شوند.
 
بعضی از بازدیدکنندگان گله‌مند بودند که لباس ها فقط برای اقشار بالا در نظر گرفته شده و اقشار متوسط و پایین قادر به خرید لباسها نیستند.
 
خانمی 45 ساله و آقایی 50 تا 60 ساله توضیحاتی را در خصوص این جشنواره بیان کردند: بخش های مختلف جشنواره مناسب بود ولی فقط برای اقشار بالا قابل خرید بود و اقشار متوسط و ضعیف توانایی تهیه  محصولات، لباس ها و اقلام این جشنواره را ندارند.
 
آنها از برخورد مناسب غرفه داران و قیمت خوب  برخی از اقلام و لباس ها راضی بودند و بر  لزوم افزایش نمایشگاه های طراحی و مد لباس در فصل های مختلف و نقاط مختلف شهر تهران تاکید داشتند.
 
آنها بر این باور بودند  که  ارتباط مستقیم با کارشناسان لباس، طراحان، هنرمندان، کارشناسان دوخت و بافت ایده خوبی است و افزایش دورههای آموزشی را از مسئولان جویا شدند.
 
 سومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نسبت به سالهای گذشته رشد قابل توجه ای داشته است، ارتباط مناسب و خوبی میان طراحان و تولید کنندگان لباس و پوشاک براساس ارزش های ملی و اسلامی در این جشنواره برقرار شده است.
 
حمید قبای دبیر سویمن جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نیز در این باره گفت: سومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در بخش های مختلف شامل بخش فروش در صد غرفه در سالن زنانه، مانتو و لباس مجلسی و لباس مردانه، بخش طراحی لباس، معرفی و تبلیغات و اطلاع رسانی لباس در ترویج و تبلیغ حوزه مد لباس، بخش موسسه های هنری و نشریات برگزار شد.
 
وی خاطر نشان کرد: بخش مسابقه و طراحی لباس با 210  اثر در حوزه لباس، اجتماعی، مجلسی، لباس مردان، لباس کودکان  انتخاب برگزیدگان در پنج رشته لباس اجتماعی، مجلسی، چادر و پوشش سر، لباس مردانه و زنانه همزمان با سومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس برگزار می شود.
 
گفتنی است: پس از پایان این جشنواره مراسم اختتامیه سومین  جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر انتخاب برگزیدگان این جشنواره با اهدای جوایزی به رسم یاد بود برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، لباس ، مد ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار