رییس سازمان سینمایی:

اهالی سینما، شما صاحبخانه هستید/ سینما باید اقتصاد مقاومتی را تجربه کند/ امیدوارم بتوانم اکسیژن را به سینمای ایران تزریق کنم

"حجت الله ایوبی" در اولین جشن اکران نوروزی برنامه‌های سال 93 سینما را عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگارحوزه سینمای باشگاه خبرنگاران شب گذشته اولین جشن برای اکران نوروزی سال 93 در سینما آزادی برگزار شد.   
 
در این مراسم "حجت الله ایوبی" معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی گفت: نوروز سال 93 در آستانه ورود به موجی از آینده و فضای خوب است.   
 
امیدوارم که سال آینده سالی پربار، پرثمر و دل‌پذیر برای سینمای ایران و سینما گران باشد. 
 
بسیار خوشحالم از اینکه بزرگان سینمای کشور با آثار برجسته و فاخر و یک عمر تجربه و زحمت فیلم‌های خود را به خانواده‌های ایرانی تقدیم کردند.   
 
وی افزود: با سری افراشته سینمای ایران سربلند امسال می‌تواند همه مردم و همه خانواده‌ها را دعوت کند برای آثار ارزنده و ارزشمند سینمای ایران که امسال با دست پر به استقبال نوروز آمده.   
 
وی در ادامه افزود: موجی از علاقه و اشتیاق که در مردم برای آشتی با سینما دیده می‌شود امیدواریم این موج فزاینده‌تر شود. خبرهای خوبی از استقبال مردم از سینماها در روزها و هفته‌های اول اکران داشتیم؛ پس از سالیان سال شهرستا‌نهای ما به سینما هجوم آوردند و آمار فروش روز گذشته شهرستانها برای اولین بار از تهران هم بیشتر بود.   
 
البته همیشه فروش شهرستان‌ها کسری از تهران بود، یقین دارم با کارهای زیبایی که بزرگان سینمای کشور کردند آثار خوبی در نوروز امسال اکران خواهد شد که شاهد رونق برای سینما و سالی امیدوارکننده برای خانواده‌های ایرانی است.   
 
رئیس سازمان سینمای در ادامه عنوان کرد: نوروز بخشی از هویت مردم ایران است، یکی از آئین‌ها و سنت‌های ما در نوروز دور هم جمع شدن خانواده ها است؛ من یقین دارم سینما می‌تواند خانواده‌ها را دور هم جمع و باعث تحکیم آنها شود.   
 
من به همه خانواده‌های ایرانی توصیه می‌کنم هر 5 فیلم بویژه فیلم ارزشمند کارگردان سینمای ایران که بخشی از خاطرات خوب سینمای کشور و مردم ایران است برادر و دوست ما "ابراهیم حاتمی‌کیا" را ببینند.   
 
وی تصریح کرد: امیدوارم که بتوانم به عنوان مهمان سینمای ایران به سینماگران عرض کنم شما صاحب‌خانه هستید. شما میزبان، بنده حجت‌الله ایوبی مهمان شما هستم تا چند سالی درخدمت شما باشم. امیدوارم بتوانم اکسیژن را به سینمای ایران تزریق کنم تا همه شما به خصوص بزرگان سینمای کشور احساس راحتی، آسایش و آرامش در این خانواده بزرگ داشته ‌باشیم.   
 
وی ادامه داد: بازنگری به معنای اصلاح سینمایی که چند دهه تجربه را پشت سر گذاشته و جشنواره فجری که 32 ساله است حتما نیازمند است،‌یک بار دیگر با همه دغدغه‌های درستی که دارید جشنواره فجر را مرور کنید.   
 
معاون وزیر ارشاد افزود: باید این تلاش‌ها انجام شود تا جشنواره شریف و نجیب در خور ایران و انقلاب اسلامی داشته باشیم به همین دلیل سال آینده سالی خوب، پرثمر و امیدوار کننده را شاهد هستیم.   
 
ایوبی اظهار کرد: ما علاقمندیم شیوه حمایت را اعلام کنیم، در صورت نبود وقت نتیجه بعد از عید اعلام خواهد شد. شورای صنفی ده جلسه گذاشته که نتیجه‌اش آئین نامه سینما است البته معتقدیم که کامل نیست.   
 
ایوبی ادامه داد: یکی از خدمات در کشور وجود یک مدرسه عالی سینما است امیدوارم به سمت تاسیس یک مدرسه سینما، جایی که کارگاه سینمایی برای سینمای ایران باشد، برویم.   
 
وی افزود: برای سال آینده نگرانی‌هایی داریم، معتقدم اقتصاد مقاومتی که بخش مهمی از دولت جدید است باید در سینما هم تجربه شود؛ جشنواره خوب است ولی جشنواره زدگی را نمی‌پسندم. معتقدم جشنواره کودک به جای هر سال باید دوسالانه شود و هزینه فراوان یک سال آن برای ساخت فیلم برای کودکان صرف شود.   

ایوبی ادامه داد: ما به عنوان دولت اگر بخواهیم حضور پیدا کنیم فکر می‌کنم حضور دولت در جایی است که بخش خصوصی توان حضور درآن را ندارد. دولت درکنار بخش خصوصی و مردم است. توجه به زیر ساختها سالنهای سینما و رونق گیشه‌ها از جمله کارهایی است که باید دولت انجام دهد.  
 
وی تصریح کرد: سینما هم مثل همه جوامع دیگر در حد توان خود می‌تواند باری از فرهنگ کشور را به دوش بکشد که البته به دوش کشیده. انتظارات از سینماها باید متعادل و معقول باشد.
 
وی در آخر عنوان کرد: یکی از اقدامات کوچک دولت مجهز کردن 180 سینمای کشور به سیستم دیجیتال است که یکی از دلایل رونق سینما در شهرستان این مورد و اکران همزمان فیلمها است. 
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار