معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: «باولین» از بناهای مذهبی استان کرمانشاه در شهرستان هرسین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علیرضا مرادی بیستونی گفت: بنای امامزاده‌ها احمد و محمود معروف به «باولین» در شهرستان هرسین یکی از صدها بنای مذهبی استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: امامزاده‌های احمد و محمود که در اصطلاح محل با عنوان «باولین» شناخته می‌شوند در بین مردم منطقه، به ویژه مردم منطقه درود فرامان شهرستان هرسین دارای احترام خاصی هستند.

مرادی بیستونی در خصوص واژه «باولین» گفت: «باولین» می تواند علایم اختصاری و یا کوتاه شده بابا ولی الدین در گویش کردی محلی باشد و نمی توان به صورت فارسی از آن به عنوان (بابالین) استفاده کرد.

وی افزود: در استان کرمانشاه نظرگاه ها و بقاع بسیاری با عنوان «باولین» وجود دارد که این امامزاده‌های احمد و محمود در آن طرف رودخانه گاماسیاب و در حواشی ارتفاعات سرکشتی لرستان از جمله اصلی‌ترین آنها می‌باشد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: مساحت بقعه این امامزادگان حدود 2000 متر مربع است که مساحت داخل حرم حدود 600 متر مربع می‌باشد.

مرادی بیستونی، اظهار کرد: داخل حرم و کف ساختمان این بقعه متبرکه سنگ و دیوار آن نیز سنگی می‌باشد و بقعه نیز دارای ضریحی آهنی است.

بنای مذهبی «باولین» در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران و مسافرین بسیاری از نقاط مختلف کشور است./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، کجا ، باولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.