یک مقام امنیتی استانی در یمن اعلام کرد حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا شامگاه دوشنبه به کشته شدن دو تن از سرکردگان محلی القاعده در استان مارب در مرکز یمن منجر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران شبکه المیادین لحظاتی پیش گزارش داد، در حمله هواپیماهای بدون سرنشین که امشب روی داد یک دستگاه خودروی حامل دو تن از سرکردگان منطقه ای القاعده به نام های محمد جابر الشبوانی و عبدالله مبارک بن حمد را در منطقه وادی عبیده در مارب هدف قرار داد.

وی افزود در این حمله هواپیماهای بدون سرنشین سه موشک به طرف این خودرو شلیک شد که بر اثر آن این خودرو نیز منهدم شد.

این چهارمین حمله هواپیماهای بدون سرنشین در یک هفته علیه اعضای القاعده در داخل یمن است.

روز چهارشنبه، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا یک دستگاه خودرو را در استان الجوف در شمال یمن هدف قرار داد که این حمله به کشته شدن دست‌کم دو جنگجوی القاعده منجر شد.

دو روز قبل از آن، حمله ای دیگر که توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد، به کشته شدن یک جنگجوی القاعده در استان مارب منجر شد.

در پی انتخاب شدن عبد ربه منصور هادی به عنوان رئیس جمهور یمن در فوریه 2012 میلادی، آمریکا حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود را علیه اهداف القاعده در یمن افزایش داده است.

کاخ سفید پیشتر این ماه وعده داد به حمایت از تلاش های دولت عبد ربه منصور هادی علیه تروریسم با هدف ریشه کن کردن گروه القاعده در یمن، ادامه دهد.

با این حال، منتقدان گفتند حملات هواپیماهای بدون سرنشین اغلب حقوق بین الملل را نقض می کند و موحب تلفات سنگین غیر نظامیان می شود. در دسامبر 2013 میلادی، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به اشتباه یک مجلس عروسی را در استان البیضا در جنوب شرقی یمن هدف قرار دادند که این حمله به کشته شدن 11 غیر نظامی و زخمی شدن 21 تن دیگر منجر شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار