اعطای نشان دولتی درجه یک فرهنگ و هنر به اکبر عبدی و داریوش ارجمند، افزایش ضریب حقوق سال 1392 اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، ابلاغ اساسنامه سازمان بیمه سلامت و نحوه واگذاری امور اجرایی جوایز صادراتی از مهم‌ترین مصوبات خرداد 92 بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران دولت‌ها در طول دوران حضورشان بر مسند قدرت مصوباتی را مورد تصویب قرار می‌دهند که در این گزارش به شرح مصوبات دولت دهم در خرداد 92 می‌پردازیم:

 *اعطای نشان دولتی درجه یک فرهنگ و هنر به دو هنرمند

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد ماده(7) قانون تعیین حدود و وظایف و اختیارات و مسئولیت های ریاست جمهوری -مصوب 1365- تصویب کرد؛ نشان دولتی درجه یک فرهنگ و هنر به اکبر عبدی و داریوش ارجمند اعطا می‌شود.

* اعطای دو نشان دولتی درجه سه خدمت و یک نشان درجه دو دانش

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد نهاد ریاست جمهوری و به استناد ماده(7) قانون تعیین حدود و وظایف و اختیارات و مسئولیت های ریاست جمهوری -مصوب 1365- تصویب کرد؛ نشان دولتی درجه سه خدمت به محمد بهزاد؛ معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و اسدالله اسدیان؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان و یک نشان درجه دو دانش به امید علی شهنی کرم زاده؛ ریاضی دان برجسته کشور اعطا می‌شود.

 *افزایش ضریب حقوق سال 1392 اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها

با تصویب هیئت وزیران و بر اساس اصلاحات تصویب نامه پیشین، ضریب حقوق سال 1392 اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و قضات به میزان چهارده هزار و سیصد و بیست و پنج(325/14) ریال تعیین می‌شود.

 *ایجاد موسسه داوری ورزش با همکاری کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی آماتوری

با تصویب هیئت وزیران، موسسه داوری ورزش با همکاری کمیته ملی المپیک، فدراسیون های ورزشی آماتوری و سایر فدراسیون ها به منظور امکان حل اختلاف باشگاه های ورزشی و ورزشکاران و فدراسیون ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط ایجاد می شود.

 *اجرای مقررات ورود کالای همراه مسافر به داخل کشور در چهار منطقه آزاد تجاری - صنعتی

با تصویب هیئت وزیران؛ اجرای مقررات ورود کالای همراه مسافر به داخل کشور مندرج در ماده(14) قانون چگونگی اداره مناطقه آزاد تجاری -صنعتی و ماده (9) تصویب نامه موضوع تعیین مقررات مربوط به مبادلات مرزی و بازارچه های مرزی و واردات کالا توسط کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور و مسافرانی که به کشور وارد می شوند، در مناطق آزاد تجاری - صنعتی ماکو، بندرانزلی، ارس و اروند مجاز است.

 *آیین‌نامه نحوه هزینه بودجه شوراهای اسلامی کشور ابلاغ شد

بر این اساس، سال مالی شوراهای اسلامی روستا(عشایر)، بخش شهر، شهرستان، استان و شورای عالی استانها یک سال شمسی است که از اول فرودین ماه هر سال شروع و به پایان اسفندماه همان سال ختم می شود و برای سال اول استثنائاً از تاریخ تشکیل و شروع فعالیت تا پایان اسفندماه همان سال خواهد بود.

 *اساسنامه سازمان بیمه سلامت ایران ابلاغ شد

بر این اساس، سازمان بیمه سلامت ایران از ادغام بخش های بیمه درمانی کلیه صندوق های موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(5) قانون محاسبات عمومی کشور در سازمان (صندوق) بیمه خدمات درمانی، تاسیس و بر اساس مفاد این اساسنامه، قانون، قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و سایر قوانین مروبط اداره می شودو کلیه امور، وظایف و فعالیتهای مربوط به بیمه سلامت در این سازمان متمرکز می‌شود.



 *شهر مزرعه به نقشه تقسیمات کشوری اضافه شد

وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری –مصوب 1362-تصویب کرد؛ روستای مزرعه از توابع دهستان کتول بخش مرکزی شهرستان علی آباد در استان گلستان به شهر تبدیل و به عنوان شهر مزرعه شناخته می‌شود.

 *نشان دولتی درجه سه ایثاربه هفت نفر از خانواده معظم شهدا اعطا می‌شود

با تصویب هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد ماده (7) قانون تعیین حدود وظایف و اختیارات و مسئولیت های ریاست جمهوری -مصوب 1365 -نشان دولتی درجه سه ایثار به 7 نفر از والدین و همسران معظم شهدا و ایثارگران اعطا می‌شود.

 *نحوه واگذاری امور اجرایی جوایز صادراتی تعیین شد

براساس این آیین نامه سازمان توسعه تجارت ایران موظف است از سال سوم اجرای قانون برنامه پنجم توسعه از بین تشکل های متقاضی تعدادی از تشکل های توانمند و ذیصلاح را بر اساس معیارها و شاخص های سازمان توسعه تجارت ایران که توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت تصویب و ابلاغ می شود به صورت نمونه برای واگذاری امور اجرایی موضوع ماده (4)، انتخاب و در سالهای بعد برای افزایش تعداد آنها اقدام کند.

 *شهر میانشهر به نقشه تقسیمات کشوری اضافه شد

وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری –مصوب 1362-تصویب کرد؛ روستاهای ابوذرآباد و میانده از توابع دهستان میانده بخش شیبکوه شهرستان فسا در استان فارس پس از ادغام با یکدیگر، به شهر تبدیل و به نام شهر میانشهر نامگذاری می‌شود.

 *ایجاد معاونت طب سنتی ایرانی -اسلامی در وزارت بهداشت

بر این اساس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز است به استناد تبصره(3) ماده(57) قانون برنامه پنجساله توسعه جمهوری اسلامی ایران –مصوب 1389- برای ایجاد معاونت طب سنتی ایرانی- اسلامی اقدام کند. معاون طب سنتی ایرانی-اسلامی قائم مقام وزیر در امور طب سنتی ایرانی- اسلامی است.

 *عضویت وزیر نیرو در ترکیب شورای سیاستگذاری ملی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در زمینه مالکیت معنوی

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با عضویت وزیر نیرو به ترکیب شورای سیاستگذاری ملی و هماهنگی دستگاه های اجرایی در زمینه مالکیت معنوی موافقت کرد.

* اصلاح مصوبه تعیین تعرفه برق ماه‌های گرم در مناطق گرمسیری

با تصویب هیئت وزیران مدت و دوره زمانی تعیین تعرفه برق ماه های گرم در مناطق گرمسیری اصلاح و بر اساس آن مدت و دوره زمانی تعرفه برق ماه های گرم شهرستانهای دهلران دره شهر و آبدانان ، لامرد و مهر و استان قم تغییر کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، مصوبه ، طرح ، نشان ، درجه ، خرداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار