بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه خود داری از هرگونه اقدام شتابزده و سخنان تحریک آمیز درباره بحران اوکراین را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ بان کی مون با اشاره به نگرانی خود ظاهرا درباره اعلام همه پرسی در کریمه خاطر نشان کرد «رویدادهای اخیر» به ویژه در کریمه این بحران را عمیق تر کرده است.
پارلمان کریمه که از روسیه طرفداری می کند، روز دوشنبه برای تصمیم گیری درباره الحاق احتمالی شبه جزیره کریمه به روسیه خواستار همه پرسی شده است. کیف و کشورهای غربی این همه پرسی را غیر قانونی خوانده اند.
بان کی مون افزود « من مصرانه از همه جناح ها می خواهم از هر گونه اقدام شتابزده و سخنان تحریک آمیز خود داری کنند».
بان کی مون برای حل مناقشه اوکراین، رعایت اصل حل و فصل مسالمت آمیز بحران هایی را که در منشور سازمان ملل متحد ثبت شده است، از جمله حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را خواستار شد.
بان کی مون همچنین از مقامات ذیصلاح خواست اطمینان دهند که حقوق بشر همه ساکنان اوکراین با توجه ویژه به حفظ حقوق اقلیت ها رعایت می شود.
استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد ایوان سیمونوویچ، معاون حقوق بشر دبیرکل سازمان ملل از هفته گذشته در کیف به سر می برد. وی در آنجا به ویژه با آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین دیدار کرده است.
سیمونوویچ قرار است شامگاه دوشنبه به خارکوف عزیمت کند و قصد دارد در روزهای آینده از لویو و سیمفروپل در کریمه دیدن کند. دیدار وی از اوکراین پیش بینی شده است تا پانزدهم مارس ادامه یابد.
دوجارویک اعلام کرد نخست وزیر اوکراین قرار است هفته آینده در چهارچوب دیدار از آمریکا که پیش بینی شده است از روز چهارشنبه آغاز شود، در نیویورک در مقر سازمان ملل با بان کی مون نیز دیدار کند.
یاتسنیوک همچنین با اعضای شورای امنیت سازمان ملل نیز دیدار خواهد کرد اما تاریخ این دیدار هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار