نخست وزیر انگلیس با حضور در پارلمان این کشور در خصوص نشست فوق العاده هفته گذشته شورای اتحادیه اروپا در خصوص اوکراین سخنرانی کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه وزارت خارجه انگلیس؛ دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد قدرت های بین المللی قرار است روز سه شنبه در لندن گردهم بیایند تا در صورتی که روسیه ظرف چند روز به میز مذاکره با اوکراین باز نگردد، فهرستی از مقامات مهم روسیه را که ممکن است با مسدود شدن دارایی ها و ممنوعیت سفر مواجه شوند، تهیه کنند.

کامرون به پارلمان گفت :« ما از نزدیک در حال همکاری با شرکای آمریکایی، اروپایی و دیگر شرکای بین المللی برای آماده کردن فهرستی از اسامی هستیم و این تحریم ها در کانون نشست فردا در لندن با شرکای مهم بین المللی خواهد بود».

وی افزود اگر روسیه « گام های غیر قابل قبول بیشتری » برای بی ثبات کردن اوکراین بردارد، شورای اروپا موافقت کرده است تحریم هایی را که طیف گسترده ای از حوزه های اقتصادی را در بر می گیرد، اعمال کند.

 نخست وزیر انگلیس خاطر نشان کرد :« چنین تحریم هایی پیامدهایی برای بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله انگلیس خواهد داشت، اما هزینه مقاومت نکردن در مقابل تجاوز بسیار بیشتر است ».


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار