روزنامه جروزالم پست نوشت سفارت آمریکا در تل اویو روز دوشنبه اعلام کرد توافقنامه ای رسما میان اسرائیل و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای ادامه حمایت از تولید سیستم تسلیحاتی گنبد آهنین و خرید سیستم های ردیابی امضا شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست ؛ گنبد آهنین برای دفاع دربرابر راکت ها با برد چهار تا هفتاد کیلومتر طراحی شده است. هر واحد از گنبد آهنین شامل یک رادار چند کاربردی ساخت صنایع هوا-فضای اسرائیل و سه سیستم پرتاب کننده است و هر کدام به بیست ردیاب موسوم به تامیرز مجهز شده است. 

این رادار ، کاربران سیستم گنبد آهنین را قادر می سازد تاثیرات مکانی راکت های دشمن را پیش بینی کنند و در خصوص ردیابی یا هدف قرار دادن آن ها تصمیم گیری کنند. هزینه هر ردیاب پنجاه هزار دلار است و معمولا دو ردیاب به سمت راکت ها برای عملیات ردیابی شلیک می شود.

جروزالم پست نوشت بر اساس توافقنامه امضا شده میان اسرائیل و پنتاگون ، مبلغ چهار صد و بیست و نه میلیون دلار به اسرائیل برای خرید تجهیزات بیشتر مربوط به گنبد آهنین اعطا می شود.
این توافقنامه فرصت های مهمی را برای تولید صنایع امریکایی فراهم می سازد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا ، این توافقنامه برای هر دو طرف اهمیت ارزش دارد .اسرائیل کمک های مالی و منابع برای تجهیز سیتسم دفاعی خود کسب می کند در عین حال صنایع امنریکا نیز فرصت مناسبی برای تولید قسمت ها و ترکیبات مربوط به گنبد آهنین را به دست می اورند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسين ارگنجي
۱۹:۵۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
مورچه چيه كه كله پاچش باشه إسرائيل همش گنبدآهني باشه چه غلطي ميخوادبكنه
آخرین اخبار