دبیرکل حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی با بیان اینکه مباحث حوزه فرهنگ بایستی فارغ از خط مشی و جریان خاصی برنامه‌ریزی شود، گفت: دولت‌ها پس از روی کار آمدن‌ طیفی از مطبوعات را تصویب می‌کنند و برخی را در بایگانی‌ها نگهداری می‌کنند.

"نعمت‌الله حکیم" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دغدغه "مقام معظم رهبری" در مسائل فرهنگی اظهار داشت: متاسفانه امروزه برخی از مدیران، مسئولان و سازمان‌های فرهنگی از ماموریت مسائل کلی نظام (چشم‌انداز 20‌ساله)  غافل شده‌اند.  
 
وی ادامه داد:‌ بخش دیگری از مسائل فرهنگی که دغدغه مقام معظم رهبری و آحاد جامعه نیز هست به ارگان‌های ذیربط فرهنگی اشاره داشته که وظیفه آنها حفظ دستاوردهای فرهنگی است.  
 
دبیرکل حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی با بیان اینکه ارگان و نهادهای فرهنگی با تغییر دولتمردان کشور دستخوش سلیقه‌های مختلف شدند، افزود: تاکنون بحث فرهنگ سلیقه‌ای عمل شده و اصل و زیربنای مسائل فرهنگی به فراموشی سپرده شده است که یک نوع انحراف در جریان فرهنگی کشور است. 
 
دبیرکل حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی با بیان اینکه برخی از مسئولین پس از ابلاغیه "مقام معظم رهبری" به به و چه چه می‌گویند اما گوش شنوایی برای اجرای آن ندارند، افزود: دولت‌های گذشته در راه‌اندازی مطبوعات سلیقه‌ای عمل کردند، همین گونه است که دولت‌ها پس از روی کار آمدن‌ طیفی از مطبوعات را تصویب می‌کنند و برخی را در بایگانی‌ها نگهداری می‌کنند.
 
حکیم اظهار داشت: اگرچه اقتصاد و معیشت مردم امروز اولویت مهمی ارزیابی می‌شود، اما بحث فرهنگی به دلیل زیربنا و اساس حوزه‌های دیگر نیز اولویت مهمی است که در صورت فراموشی، جبران آن سخت است.  
 
وی با بیان اینکه مباحث حوزه فرهنگ بایستی فارغ از خط مشی و جریان خاصی برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: دولتمردان و مسئولان مباحث فرهنگی را زیربناو پایه مسائل دیگر ارزیابی کنند و سپس به مسائل مربوط به خانواده، آموزش و مراکز علمی فرهنگی در چارچوب قوانین بپردازند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تبن ، منیم ، منیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار