جایزه پیامبر اعظم (ص) زمینه‌های مناسبی برای تعامل و همکاری بیشتر میان دانشمندان و کشورهای اسلامی را فراهم میسازد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، سید حسن دباغیان رئیس کار گروه اجرایی جایزه پیامبر اعظم (ص) در نشست خبری این جایزه در محل پارک فناوری پردیس گفت: گسترش علوم و فناوری در جهان امروز و نیاز بشر به نتایج فناوری برای رشد و توسعه پایدار امری ضروری و اجتناب نا پذیر است.

وی افزود: جایزه پیامبر اعظم(ص) در جستجوی ایجاد موقعیتی است که در آن دانشمندان و فناوران کشورهای اسلامی ضمن ارائه‌ی دست آورد‌های خود زمینه‌ی مناسبی برای تعامل و همکاری بیشتری میان دانشمندان کشورهای اسلامی فراهم میسازد.

وی اظهار کرد: منابع مالی اکثر جوایز علمی بین المللی نیز از طریق وقف تامین شده است و مراکز علمی، تجاری و اقتصادی هم مشارکت دارند.

وی در پایان گفت: جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم در بانک توسعه اسلامی 30 میلیون دلار کمک گرفته است.

هیچ فردی نمی‌تواند شخصا خود را نامزد دریافت جایزه پیامبر اعظم کمک کند

 حسن ظهور دبیر کار گروه علمی جایزه پیامبر اعظم(ص) گفت:‌ انتخاب برگزیدگان اصلی به عهده داوران تعیین شده است و داوری نهایی در هر حوزه علمی و فناوری به عهده 7 نفر برجسته از جمهوری اسلامی و مسلمانان سایر کشورهاست.

وی اظهار داشت: شرکت کنندگان در بخش‌های چهار گانه جایزه نمی‌توانند شخصا خود را نامزد دریافت جایزه به دبیر خانه معرفی نمایند و فرآیند نامزدی به درخواست متقاضیان از طریق نهاد‌های نامزد کننده صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در بخش موضوعات مربوط به جایزه‌ها "الف"، "ب" و "ج" باید دارای تابعیت یکی از کشور‌های اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی یا جوامع اسلامی باشد و شرکت کنندگان در بخش جایزه "د" لازم است مسلمان بوده اما الزامی به داشتن تابعیت کشورهای اسلامی را ندارد.

وی در ادامه توضیح داد: فراخوان این جایزه از 19 اسفند ماه سال جاری به مدت 3 ماه است که در دوره‌ی اول با چهار جایزه در بخش‌های علوم و فناوری زیستی و پزشکی، علوم و فناوری نانو، علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات و طرح برتر دانشمندان مسلمان اهدا خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: جایزه ، فناوری ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار