گروه‌های سیاسی در یمن از تصمیم برای تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی استقبال کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، این شبکه گزارش داد: گروه‌های سیاسی در یمن از تصمیم برای تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی استقبال کردند.

خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی درباره آخرین تحولات سیاسی یمن گفت: "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن دستور تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی را صادر کرد و این مسئله باعث امیدوار شدن مردم این کشور شد و گروه‌های سیاسی هم از آن استقبال کردند.  

"عبدالملک المعلمی" یکی از سران کنگره مردمی یمن در این باره گفت: به نظر من، اعضای کمیته تدوین قانون اساسی از شخصیتهای ملی هستند که تجربه زیادی در زمینه حقوقی و سیاسی دارند.

"مجدی عقلان" معاون دانشگاه صنعا هم تصریح کرد: نخبگانی از حقوقدانان، عضو این کمیته هستند و امیدواریم از این مرحله با صلح و توافق بگذریم.  

خبرنگار این شبکه در ادامه افزود: برخی سیاستمداران با استقبال از تصمیم برای تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی از برخی موارد تخلف در سازوکار دولت یمن انتقاد کردند.

"عبد الملک المتوکل" یکی از سران گروه‌های مخالف خاطر نشان کرد: انتقاد من به این علت است که کنگره گفتگوی ملی به مسئله شکل گیری نهادهای دولتی جدید اشاره نکرد. باید در ابتدا تشکیل نهادهای حاکمیتی از جمله نیروهای مسلح، دستگاه قضائی مستقل و عادلانه را آغاز کنیم و سپس به مسئله تدوین قانون اساسی بپردازیم و بعد از آن برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف تلاش کنیم.

"عباس زید" عضو کمیته تدوین قانون اساسی گفت: کمیته تدوین قانون اساسی یکی از نتایج طرح شورای همکاری خلیج فارس برای حل بحران یمن و کنگره گفتگوی ملی است. این کمیته یک قدم رو به جلو است. مرحله آینده دشوار به نظر می‌رسد.

"عبد الکریم الشیبانی" در پایان گفت: کمیته تدوین قانون اساسی یک سال فرصت دارد تا وظیفه خود را انجام دهد، از این رو پیش بینی می‌شود همه‌پرسی قانون اساسی در اواخر سال2015 باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار