معاون وزیر نفت گفت: اجازه نمی دهیم صنایع پایه و اصلی پتروشیمی در مناطقی ایجاد شود که بعد خسارت زا باشد اگر قبلا تصمیمی گرفته شده آنرا متوقف خواهیم کرد.

عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از راه اندازی صندوق توسعه در صنعت پتروشیمی خبر داد وگفت: با راه اندازی این صندوق عرصه برای مشارکت بانکها و سرمایه گذاران فراهم می شود.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم که درصدی از سهام هلدینگ را برای خود شرکت ملی پتروشیمی نگه داشته باشیم تا اعتبارات لازم حفظ شود همچنین بتوانیم با این کار بخش خصوصی را تضمین کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تاکید کرد: بخش خصوصی کشور قادر به تضمین خود نیست این شرکت ملی پتروشیمی است که می تواند با این کار اعتبار لازم بخش خصوصی را حفظ کند.

شعری مقدم گفت: حمایت از بخش خصوصی و لغو مقررات دست و پاگیر و ایجاد صنایع تکمیلی و راه اندازی بخش IT برای گسترش تبادل اطلاعات از جمله مسایلی هستند که زمینه را برای پویایی این صنعت هموارتر می سازد.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: اجازه نمی دهیم صنایع پایه و اصلی پتروشیمی در مناطقی ایجاد شود که بعد خسارت زا باشد اگر قبلا تصمیمی گرفته شده آنرا متوقف خواهیم کرد برعکس در جاهایی که لازم است صنایع در آن مناطق احداث شود.

وی افزود: اخیرا پیشنهادی به صنعت نفت و گاز داده شده که در توسعه فازهای 18و17 پارس جنوبی شرکت ملی صنایع پتروشیمی مداخله کند تا تجارت د راین صنعت رونق گیرد. 

شعری مقدم گفت: تامین خوراک پتروشیمی ها برعهده نفت و گاز است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، پتروشیمی ، هلدینگ ، صندوق ، عرصه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار