جلسه 111كارگروه مشورتي ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي كشور به رياست دكتر كبگانيان قائم مقام ستاد، در دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در اين جلسه برخي موانع تحقق اقتصاد دانش بنيان در راستاي اجرايي سازي اقتصاد مقاومتي ارائه و در این خصوص بحث و بررسي شد.

در این جلسه با اشاره به این نکته که اقتصاد دانش بنيان يكي از مباحث مهم نقشه جامع علمي كشور و فصل مشترك آن با اقتصاد مقاومتي است، جهت دهي به چرخة علم و فناوري و نوآوري در راستای ايفاي نقش مؤثرتر در اقتصاد، اجرایی شدن راهبرد كلان 3 نقشه جامع و جهت دهی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری به منظور حل مشکلات و رفع نیاز‌های واقعی در راهبرد كلان 7 این نقشه كشور مورد تاکید قرار گرفته است.

كسب 3 درصد از بازار جهاني فناوريِ زيستي، 2 درصد از بازار جهاني فناوري نانو، سهم 50 درصد ارزش افزوده صنايع با فناوري بالا و متوسط از كل ارزش افزوده توليدي كشور و دستيابي به نقش محوری در منطقه در حوزه نفت و گاز تا سال 1404 برخی از هدف‌گذاري‌های ديگر اقتصاد دانش بنيان در نقشه جامع علمي كشور است.  

گفتنی است كه در جلسه گذشته كارگروه مشورتي، راهبردها و اهداف الگوي اقتصاد مقاومتي با تاكيد بر اقتصاد دانش بنيان برمبناي سياست هاي 24 گانه ابلاغ شده از سوي مقام معظم رهبري مطرح و بررسي شده بود.

در جلسه 111 كارگروه مشورتي همچنين گزارشي از طرح موضوعِ ذخاير ژنتيكي و زيستي در ايران و همچنين سهم بودجه پژوهش در توليد ناخالص ملي كه در جلسه اخير ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي كشور مطرح و برسي شده بود، ارائه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار