خودکفايي در طرح هاي انجام شده در منطقه پنج عمليات انتقال گاز، بيش از 25 ميليارد ريال صرفه جويي عايد اين منطقه کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مدير منطقه پنج عمليات انتقال گاز با اعلام اين خبر گفت: اين منطقه با مهندسي معکوس و تهيه شناسنامه فني به سمت خودکفايي و بومي سازي تجهيزات مورد نياز خود قدم برداشته و تنها در 7 پروژه توانسته است اين مبلغ را صرفه جويي کند.

سعيد توکلي ادامه داد: بهره برداري از دستگاه تصفيه روغن، ارتباط شيرهاي 7، 8 و 20 خط چهارم در ايستگاه جهرم و امکان کارکرد روي خط هشتم، بازسازي ايستگاه تقويت فشار خاوران 4 و ... از جمله اين طرح ها به شمار مي رود.

وي با بيان اين که امسال روزانه بيش از 560 ميليون متر مکعب گاز از اين منطقه منتقل شده است گفت: اين منطقه به لحاظ راهبردي 75 درصد گاز کشور را منتقل مي کند.

وي تصريح کرد: علاوه بر حجم بالاي انتقال گاز، 20 درصد از سهم تاسيسات تقويت فشار و 33 درصد از توان توربين هاي شرکت انتقال گاز ايران در اين منطقه قرار دارد.

توکلي با اشاره به تدوين سيستمهاي IMS و CMS در اين منطقه گفت: با توجه به وظيفه انتقال ايمن، پاک و پايدار شرکت انتقال گاز ايران، مناطق دهگانه با اثربخشي، کارايي، تعميرات و نگهداري بهينه مي توانند به کاهش هزينه ها کمک کنند.

خطوط منطقه پنج عمليات انتقال گاز که در استانهاي فارس، بوشهر، کهگيلويه و بويراحمد و بخشي از خوزستان پراکنده است، گاز پالايشگاههاي عسلويه در منطقه پارس جنوبي، فجرجم در کنگان، دالان در فراشبند و پارسيان در خوزي مهر فارس را دريافت و از طريق خطوط لوله و تأسيسات تقويت فشار، به اقصي نقاط کشور و مبادي مصرف منتقل مي کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار