سالانه حدد ۴۰۰میلیون قوطی تن‌ماهی برای مصرف داخلی و همچنین صادرات در کشور تولید می‌شود و هر سال نیز ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار تن رب گوجه فرنگی در کشور تولید و۵۰درصد آن صادر می‌شود.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، درچند ماه گذشته شاهد افزایش قیمت بسیاری از اجناس در سطح بازار بودیم، اما در این میان کالاهای کنسروی کاهشی ۸ درصدی داشته‌اند.

دبیر سندیکای صنایع کنسروی ایران گفت: در ماه‌های گذشته شاهد کاهش قیمت محصولات کنسروی بوده‌ایم و خوشبختانه تمام واحدهای تولیدی همکاری کاملی در این زمینه داشته‌اند و با توجه به تفاهم‌نامه با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تعامل موجود، قیمت‌ها افزایش پیدا نکرده است.

سید محمد میررضوی افزود: علت این مساله را می‌توان به افزایش نیافتن قیمت مواد اولیه مربوط دانست ؛ به همین دلیل هیچ گونه افزایش قیمتی توجیه ندارد.

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی هم‌اکنون محصولات خود را با تخفیف‌های ویژه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه کرده‌اند و این مساله باعث ایجاد یک رقابت بین واحدها شده است.

دبیر سندیکای صنایع کنسروی ایران تاکید کرد:تا اردیبهشت سال آینده هیچ‌گونه افزایش قیمتی در صنایع کنسروی ایران نخواهیم داشت.

میررضوی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ازسال ۹۳ گفت:هنوز دستورالعملی به ما ابلاغ نشده و قیمت مواداولیه، بسته‌بندی، دستمزدها و... افزایش نیافته و در صورتی که فاز دوم اجرایی شده و قیمت‌ها افزایش یابد، ما نیزقیمت محصولات را متناسب با این روند بالا خواهیم برد.

وی تاکید کرد: این سندیکا برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مشکلی ندارد و برای اجرای بهتر و کامل این قانون همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

دبیر سندیکای صنایع کنسروی ایراندرباره قیمت انواع تن‌ماهی در بازار اظهار داشت: تن‌ماهی ازجمله محصولات پرطرفدار در کشور است و ما برای تن ۱۸۰گرمی با درب آسان بازشو قیمت ۵۶۵۰ تومان را تعیین کرده‌ایم که این مساله بستگی کامل به نوع ماهی مورد استفاده دارد.

میررضوی تصریح کرد:برای تهیه تن‌ماهی از۴ نوع ماهی صنعتی استفاده می‌کنیم که خرید آنها با ارز آزاد صورت می‌گیرد و تا چند ماه قبل این ماهی‌ها با دلار ۳۵۰۰ تومان خریداری می‌شد، اما اکنون با دلار حدود ۳هزار تومان مواد اولیه تهیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش قیمت دلار، واحدهای تولید زیر نظر سندیکا به طور داوطلبانه اقدام به کاهش قیمت محصول نهایی کرده اند.

دبیر سندیکای صنایع کنسروی ایران گفت: اکنون تن‌ماهی ۱۸۰گرمی با درب آسان بازشو با قیمت ۵۲۵۰تومان و تن‌ماهی ۱۸۰گرمی با درب معمولی به قیمت ۵۱۰۰تومان عرضه می‌شود که با توجه به تخفیف‌های اعمال شده در فروشگاه‌ها این محصول اکنون با قیمت ۵هزار تومان نیز بدست مصرف کننده می‌رسد.

میررضوی ادامه داد: در این میان برخی از واحدها نیز به دلیل مشکلات مالی و نیاز به نقدینگی ترجیح می‌دهند که در خرج‌های نزدیک شب عید قیمت محصولات خود را بیشتر کاهش دهند.

وی درباره عرضه تن‌ماهی زیر ۴هزار تومان به خبرنگار اقتصادپرس توضیح داد: دیده شده بسیاری از شرکت‌هایی که عضو این سندیکا نیستند، اقدام به تولید تن‌ماهی با ماهی‌های غیر صنعتی می‌کنند ، در نتیجه قیمت تمام شده برای محصولات را بسیار پایین تر قیمت مصوب تعیین می‌کنند و یا تن‌ماهی‌های مورد نظر از نظر وزنی کمتر از وزن مصوب هستند.

میررضوی تصریح کرد: یکی دیگر ازمحصولات کنسروی بسیار پرفروش در کشور، رب گوجه‌فرنگی است و در آستانه نوروز واحدهای تولیدی با توجه به افزایش تقاضا و همچنین برای جبران کمبود نقدینگی خود اقدام به کاهش قیمت‌ها به طرز چشمگیری کرده‌اند؛ به طوری که اکنون رب گوجه‌فرنگی با قیمت مصوب ۴۸۰۰تومان به قیمت ۴۲۰۰تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

دبیر سندیکای صنایع کنسروی ایران درباره صادرات محصولات کنسروی توضیح داد: خوشبختانه واحدهای صاحب برند محصولات خود را به کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌کنند و به سبب کیفیت محصولات آنها با استقبال فراوانی مواجه شده است.

میررضوی اظهار داشت: بسیاری از تولیدکنندگان عضو این سندیکا به عنوان صادرکننده نمونه مورد تقدیر قرار گرفته اند.

وی درباره میزان تولید سالانه تن‌ماهی در کشور عنوان کرد: سالانه حدد ۴۰۰میلیون قوطی تن‌ماهی برای مصرف داخلی و همچنین صادرات در کشور تولید می‌شود و هر سال نیز ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار تن رب گوجه فرنگی در کشور تولید و۵۰درصد آن صادر می‌شود.

میررضوی تاکید کرد: ۳۰۰واحد صنعتی عضو این سندیکا هستند، اما بسیاری ازتولیدکنندگان به دلایل مختلف نظیر کنترل نشدن، خواستار عضویت دراین اتحادیه نیستند.

انتهای پیام/

منبع:اقتصادپرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار