زنجان/

زیاده خواهی علت اصلی از بین رفتن جنگلها و مراتع

امروزه دخالتهای بی‌رویه در جنگل و مرتع باعث شده که دی‌اکسید کربن در هوا کم شود و با دخالت انسان درختان را از بین می‌برند با کوچکترین بارندگی سیل جاری می‌شود و خاک حاصلخیز را از بین می‌‍‌‌برد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان در همایش فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج روستایی استان زنجان، ضمن تشکر از فرماندهان سپاه به خاطر ارج نهادن  به مسئله ی درختکاری در استان به اهمیت فرهنگسازی و امربه معروف و نهی از منکر  اشاره کرد و گفت :یکی از اقداماتی که برای حفظ این موهبت الهی صورت گرفته طرح همیاران طبیعت است.

اسکندری افزود:  با بیان اینکه امروز به علت زیاده‌خواهی، جنگلها و مراتع از بین می‌روند، افزود: در کشورهای توسعه یافته بر روی جنگل‌ پل می‌سازند تا انسانها  آسیبی به جنگل نرسانند 

وی ادامه داد :ما با کمک مردم میخواهیم منابع‌طبیعی را حفظ کنیم و از آن به درستی بهره برداری کنیم. 

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان در تشریح ویژگی های مشترک بین بسیج و گیاه گفت: گیاه خستگی‌ناپذیر است و تلاش مضاعف دارد که خداوند این ویژگی را به بسیج هم داده است.

اسکندری تصریح کرد :دومین مورد امید است که یک گیاه از جایی که قطع می‌شود دوباره ریشه میدهد که بسیجی هم امید و یأس نمی‌پذیرد.

وی یادآور شد: با تلاش ایران را سرسبز خواهیم کرد و باید فرهنگ منابع‌طبیعی به فرهنگ عمومی تغییر پیدا کند و امر به معروف و نهی از منکر را در منابع‌طبیعی نهادینه کنیم که در فرهنگسازی مؤثر است.

  این مسئول خاطر نشان کرد: امروزه دخالتهای بی‌رویه در جنگل و مرتع باعث شده که دی‌اکسید کربن در هوا کم شود و با دخالت انسان درختان را از بین می‌برند با کوچکترین بارندگی سیل جاری می‌شود و خاک حاصلخیز را از بین می‌‍‌‌برد./ش
برچسب ها: زیاده خواهی ، جنگل ، مراتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.