معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به این که آن چه امروز جهان اسلام را آزار می‌دهد تفرقه و نداشتن رهبری مشروع است گفت: رمز موفقیت ایران اسلامی وفاق ملی و اتحاد اسلامی در سایه ارتشی اسلامی با اعتقاد به امام زمان (عج) است که برای رسیدن به آن از راه ولایت عبور کرده و با هدایت مقام معظم رهبری در حال حرکت روبه جلوست.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران امیر سرتیپ محمد حسین دادرس معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم دوره‌های 23 و 27 حرفه‌ای دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در رشته مدیریت دفاعی که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: بسیار خوشحالم که شما سربازان آقا امام زمان(عج) و ایثارگران ارتش و فرماندهان یگان‌های عمده را می‌بینم.

وی افزود: این مراسم نزدیک به فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است که ان شالله از انوار مقدس بانوی بزرگ اسلام ام ابیها به جهت این همزمانی در زندگی استفاده کنیم و با سیره این بانوی بزرگ و ائمه اطهار (ع) یگان‌های ارتش را نورانی کنید.

امیردادرس تصریح کرد: حضرت زهرا (س) می‌فرمایند خداوند اطاعت و پیروی از اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و رهبری ما را عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه قرار داده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش اظهار داشت: آن چه امروز دنیای حاضر و جهان اسلام را آزار می‌دهد و آفت بزرگی در جهان اسلام است مصونیت نداشتن از تهدیدات و درگیر تفرقه شدن و نداشتن رهبری مشروع است.

وی افزود: امروز حرکاتی بسیار ایثارگرانه و با خون دادن بسیار در جهان اسلام را به صورت موج انقلابی، دینی و انسانی شاهد هستیم اما نتیجه‌ای از آن عاید دنیای اسلام نشده است و حرکت پرهزینه در کشورهای اسلامی به جهت نداشتن یک رهبر مشروع و نبودن هدایت عالمانه و مشروع در انحصار استکبار جهانی قرار گرفته است.

امیردادرس تصریح کرد: موج نیروی انقلابی جهان اسلام به خدمت دنیای قدرت درآمده و دنیای زور و قدرت برای خود مشروعیتی جهت حضور و ورود در عرصه‌های سیاسی اجتماعی قائل است و امروز ادبیات کنترل و ناظم جهانی را شاهد هستیم.

امیردادرس گفت: ما همه قائل به ناظم و مصلح جهانی هستیم و با نگاهی آرمانی حضرت بقیه الله (عج) را مصلح جهانی می‌دانیم اما دنیای زور دست نوشته‌های بشری برای تسخیر جهان و مشروعیت دادن به خواسته‌های شیطانی را جایگزین این ناظم جهانی کرده است.

وی افزود: امروز در زندگی مسلمانان نتوانسته‌اند یک امت واحده و قدرت بزرگ باشیم در حالی که دارای جمعیت بسیار و بیشترین منابع انرژی در دنیا هستند.

معاون هماهنگ کننده ارتش اظهار داشت: اتفاقاتی در جهان اسلام افتاده که توسط دنیای زور و استکبار مصادره شده و همه جا اقدامات دنیای زور و استکبار را علیه مردم شاهد هستیم.

وی افزود: استفاده نامشروع از واژه‌های انسانی، ابزاری برای تحکیم مبانی استکبار جهانی شده است.

امیردادرس گفت: ما یک تغییر شیوه در رفتار دشمن را امروز شاهد هستیم در دو دهه گذشته شاهد حضور سخت دنیای استکبار و آمریکا بوده‌ایم که به واسطه ارزش‌های اسلامی و انسانی در مسلمانان منطقه و حرکات انسانی برای مقابله با طاغوت سمت حرکت دشمنان از قسمت سخت به فضای نرم آمده و مسلمانان بیشترین خسارت را در عرصه نرم داده‌اند.

وی افزود: اگر چه از سالیان دور طراحی شکاف و تفرقه در میان مسلمانان وجود داشته اما امروز بنیه اصلی در دشمن در جنگ نرم است.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: در خاطرات جاسوس انگلیسی همفر نگاه می‌کردم که بعد از پیدا کردن محمدبن عبدالوهاب و شخصیت سازی برای مقاصد استکباری برای تخریب خانه کعبه و ضریح مطهر امام حسین(ع) و امام علی(ع) هر گونه اقدامی صورت داده‌اند.

وی افزود: امروز اقداماتی که گروه ضاله وهابیت با مدیریت استکبار جهانی در منطقه انجام می‌دهد تخریب و از بین بردن ارزش‌های تشیع و تسنن است و اتفاقا بیشترین خسارت را اهل سنت دیده‌اند.

وی افزود: در سوریه، عراق، پاکستان و همه جاهایی که یک اغتشاش و تفرقه وجود دارد به واسطه نبودن رهبری واجد شرایط و مشروع، انسجام و نظام اجتماعی مورد سفارش حضرت زهرا (س) گرفته شده و امروز دنیای اسلام بیشترین خسارت را در این عرصه می‌دهد.

امیردادرس گفت: رمز موفقیت ایران اسلامی این است که وفاق ملی و اتحاد اسلامی‌اش را در سایه ارتشی اسلامی با اعتقاد به امام زمان (عج) حرکت کرده و برای رسیدن به آن از راه ولایت عبور می‌کند و مقام معظم رهبری هدایت صحنه می‌کنند در حال حرکت روبه جلوست.

وی خطاب به دانش آموختگان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش اظهار داشت: شما عزیزان جوان واجد این ارزش‌های دینی و توانمندی‌های نظامی هستید و از شما می‌خواهم که وقتی به یگان‌های نظامی خود رفتید اولا اندوخته‌های این مجموعه‌ها مانند دافوس که اساتید آن عمر پربرکت خود را در دوران دفاع مقدس گذرانده‌اند به صحنه ببرید و دوم این‌که با مدیریت راهبردی مسیر و فرآینده عقلایی را طی کنید یعنی شیوه‌های آموزش، تمکین و ادب و احترام نظامی مورد بهره‌برداری و محتوای حرکت متناسب با تهدیدات مورد واکاوی قرار گیرد.

امیردادرس تصریح کرد: در طول روز یک ساعت به عمر کاری نپردازید و تلفنی را جواب ندهید بلکه یک ساعت مفید را برای پیشرفت سازمان به فکر بپردازید که در این فرآیند عقلایی چه چیزهایی مد نظر بوده و هدف چیست و راهکارهای صحیح کدام است لذا اگر آن یک ساعت را به کار بگیرید کار شما توام با ابتکار و خلاقیت خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم با اشتغال در صحنه‌های جدید آموخته‌هایتان را به صحنه بیاورید و یک چشمتان همواره به تهدیدات دشمن باشد و آخرین پدیده‌های دشمن را توجه کنید.

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطر نشان کرد: من همواره آخرین رزمایش‌ها را در دنیا نگاه می‌کنم تا ببینم ارتش چگونه می‌تواند در مقابله با آن‌ها رشد داشته باشد و برای همه شما ارزوی موفقیت تحت فرمان مقام معظم رهبری دارم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار