معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران حضور 660 هزار نفر از شهروندان در جشنواره ساپورتال‌های شهرداری را خلق حماسه در حوزه آی تی دانست و گفت: توسعه در شهر اتفاق نخواهد افتاد مگر به واسطه فناوری اطلاعات.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید محمد هادی ایازی در اختتامیه ششمین جشنواره ساپورتال‌های شهرداری تهران، سومین جشنواره ساپورتال‌های محلات تهران و دومین مجومعه‌های جشنواره شکوفا که با حضور شهردار تهران، مدیر کل برنامه ریزی توسعه شهری، دبیر جشنواره شکوفا و دیگر مدیران شهرداری در محل سالن همایش‌های شهرداری تهران برگزارشد ضمن عرض خیرمقدم به برگزیدگان برگزارکنندگان و دبیر چشنواره‌ها حضور 660 هزار نفری از شهروندان در این جشنواره را خلق حماسه در حوزه آی تی دانست و اظهار داشت: توسعه در شهر اتفاق نخواهد افتاد فناوری اطلاعات چراکه فناوری اطلاعات دانشی را در اختیار جامعه قرار خواهد داد که سبب توسعه جوامع می‌شود.
 
وی به توسعه بسیاری از کشورهای شرق آسیا از طریق فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: در بسیاری از کشوره نظیر مالزی مسیر پیشرفت از طریق برنامه ریزی در حوزه آی تی صورت پذیرفته که این امر ضرورت فرهنگ سازی از دوران طفولیت برای فرزندان و آحاد جامعه را بیشتر می‌نماید تا سبب حضور افراد به این حوزه گردد.
 
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران اقدامات شهرداری در برگزاری جشنواره های این چنینی را فرهنگ سازی و آشنایی مردم در انجام فعالیت‌های فناوری اطلاعات عنوان کرد و اظهار داشت: استقبال فراوان شهروندان علیرغم باور مدیران شهری نماینگر علاقه تمامی افراد در گرایش به فناوری اطلاعات بوده است.
 
ایازی به حضور سنین مختلف شهروندان در این جشنواره از خردسال تا بزرگسال اشاره و تصریح کرد: ایجاد کانون‌های هفت گانه در راستای جلب افراد در محلات بیانگر همان فرهنگ سازی بوده و اگر بخواهیم این مسیر راهی جز بسترسازی وجود نخواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های شهرداری تهران مسیر توسعه شهری آغاز شده ادامه داد: حضور و مشارکت شهروندان بیانگر ایجاد باور در جامعه در جهت گرایش به این مسئله بوده است.
 
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران راه اندازی کانون های 14گانه در محلات تهران و فعالیت افراد متخصص را گامی در جهت تحقق بخشیدن مطالبات شهروندان دانست و تاکید کرد: آشنایی حداقل شهروندان با فناوری اطلاعات سبب حل بسیاری از مشکلات که لازمه ان کسب اطلاعات کافی در حوزه آی تی است.
 
ایازی جشنواره شکوفا و جشنواره‌های از این قبیل را آماتوری دانست و افزود: چراکه افراد در سنین متفاوت و بدون هیچ تجربه ای در آن حضور داشته و همه این موارد بیانگر بازشدن مسیر توسعه کشور است.
 
وی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متفاوت در شهر نظیر مشکات، پویا، سلامت، تسنیم، شکوفا خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های متفاوت بیانگر آن است که برای هر ذائقه‌ای جشنواره ای تعریف شده تا سبب مشارکت تمامی شهروندان گردد.
انتهای پیام/
برچسب ها: فناوری ، شهرداری ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار