رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی بار دیگر بر به رسمیت شناخته نشدن دولت یهودی اسرائیل تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، "محمود عباس" در مصاحبه با روزنامه اللواء لبنان بر پایبندی خود بر اصول ملی فلسطین تاکید کرد و گفت:از حقوق ملت فلسطین دست نخواهم کشید.

وی در ادامه با رد به رسمیت شناخته شدن دولت یهودی اسرائیل اظهار داشت:مطرح شدن این موضوع با هدف مانع تراشی در مقابل مذاکرات و دستیابی به صلح انجام گرفته است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با طرح پرسش‌هایی با این عنوان که چرا طرف اسرائیلی خواستار به رسمیت شناخته شدن یهودیت دولت در شرایط کنونی هستند و چرا این در خواست را با اردن و مصر هنگامی‌که با این کشورها توافق صلح به امضا می‌رساند مطرح نکرد گفت:تاکنون هیچ‌گونه متن مکتوبی در مورد "توافق چارچوبی" که وزیر امورخارجه آمریکا برای آن تلاش می‌کند،دریافت نکردیم.

"محمود عباس" هچنین با اشاره به اینکه در دیدار با مقامات آمریکایی بر این نکته که اصول ما مرکزیت شهر قدس شرقی برای کشور فلسطین است افزود:هشت ماه پیش وارد مذاکرات شدیم و ما دقیقا می‌دایم که چه چیزی از این مذاکرات می‌خواهیم اما با این وجود مهم نتیجه‌ای است که از مذاکرات سازش به دست می‌آید.

وی همچنین بر ادامه مذاکرات تا دستیابی به صلح واقعی تاکید کرد و اظهار داشت:هرگونه توافق با اسرائیل بدون برگزاری همه پرسی که تمامی فلسطینی ها در آن شرکت کنند،توجیهی ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار