فرماندار سیب سوران گفت: در راستای مشارکت مردم در تامین امنیت فراگیر و پایدار، کمیته مشورتی با عضویت معتمدین و روحانیون زیر مجموعه شورای تامین تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، عبدالصمد عیسی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای اداری و معتمدان شهرستان سیب سوران که با محوریت نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و مهرستان، در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در راستای مشارکت مردم در تامین امنیت فراگیر و پایدار کمیته مشورتی با عضویت معتمدین و روحانیون زیر مجموعه شورای تامین تشکیل می‌شود.

فرماندار سیب و سوران خاطرنشان کرد: امنیت مهم‌ترین شاخص در رشد و توسعه هر جامعه محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه توسعه هر بخش از جامعه در گام اول نیازمند امنیت است، تصریح کرد: پلیس در سال‌های اخیر با تخصصی‌شدن، توانست امنیت را در ابعاد مختلف ارتقا بخشد.

وی با اشاره به نقش محوری مردم در ایجاد و توسعه امنیت در اجتماع،‌ ابراز داشت: اگر هر فرد در جامعه، وظیفه‌اش را در ارتباط با امر به‌معروف و نهی از منکر به‌خوبی انجام دهد، در این بخش نیازمند حضور فیزیکی پلیس نخواهیم بود.

عیسی‌زاده ارتباط پلیس با مردم را امروز در سطحی مناسب دانست و گفت: پلیس طی سال‌های اخیر به‌خوبی به نقش مردم و تشکل‌های مردمی در ایجاد و توسعه امنیت اجتماعی، پی برده و از آن استفاده کرده است.

فرماندار سیب و سوران، ایجاد همیاران پلیس، همکاری بازرسان افتخاری پلیس و غیره را از جمله موارد مشارکت مردم در فعالیت‌های منتهی به ارتقا امنیت و نظم اجتماعی دانست و افزود: بهترین راه برای داشتن جامعه‌ای منظم و امن، استفاده از توان مردمی است.

این همچنین به ارتقا شاخص‌های امنیت عمومی و احساس امنیت در یکی دو سال اخیر اشاره و اضافه کرد: این امنیت را مرهون مشارکت مردم، تلاش‌های پلیس و وحدت و همدلی مسئولان در بخش‌های مختلف خصوصا اعضای شورای تامین شهرستان هستیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت نیز در این جلسه ضمن توصیف نسبتا خوب امنیت در شهرستان سیب و سوران ادامه داد: برای برقراری امنیت پایدار باید از روش‌های نرم افزاری استفاده شود.

حجت الاسلام عبدالحسین نوری ادامه داد: علما نقش مثبت در افکار عمومی و در تامین امنیت منطقه دارند و باید مسئولان از نظریات و پیشنهادهای دلسوزانه علما در راستای امنیت منطقه بهره‌گیری کنند.

امام جمعه اهل سنت سیب و سوران نیز در این جلسه اذعان داشت: امنیت هر جامعه و شهر مرهون همکاری مردم و مسئولان است که در راس آن مردم و علما می‌توانند نقش بارز و برجسته‌ای را ایفا کنند.

مولوی عبدالحمید جهاندیده در پایان متذکر شد: روحانیون و معتمدین در کمک به امنیت پایدار برای توسعه شهرستان با مجموعه شورای تامین همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زاهدان ، مشورتی ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.