افزون بر ۲ هزار هکتار از جنگل‌های دشت برم کازرون در فارس از وجود آفت پاکسازی شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس منابع طبیعی کازرون با بیان اینکه کمیته فنی خشکیدگی بلوط در کازرون تشکیل شده است افزود: حوزه جنگلی دشت برم کازرون حدود 26 هزار هکتار است که امسال با تلاش کمیته فنی خشکیدگی بلوط حدود 2 هزار و 200 هکتار آن از وجود آفت و آسیب پاکسازی و برش‌های اصلاحی صورت گرفت.

والی با اشاره به غرس 18 هزار نهال در هفته منابع طبیعی در کازرون ادامه داد: کاشت درخت و توجه به منابع طبیعی نباید به این هفته محدود شود چرا که یک هفته نسبت به تخریب‌های انجام شده در دیگر ایام سال زمان بسیار کمی است.

وی گفت: برش‌های اصلاحی درخت‌های بلوط را که مبتلا به آفات و بیماری جدی شده در همان منطقه با حفاظت کامل سوزانده و مدفون می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کازرون افزود: کازرون از نظر وسعت و نوع پوشش گیاهی با دارا بودن 90 هزار هکتار پوشش گیاهی بلوط و بیش از 280 هزار هکتار درختان خلیج عمانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

جهانزیر والی با اشاره به اینکه رسالت اصلی سازمان منابع طبیعی حفظ انفال در برابر آسیب و دست اندازی زیاده خواهان است، افزود: بر اساس بند 45 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نخستین و موثرترین اقدام سازمان منابع طبیعی حفاظت از طبیعت است./ش

انتهای پیام/

برچسب ها: مبارزه ، آفات ، دشت برم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.