عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید براینکه ما در شرایط تحریم، با نگاه به داخل توانستیم به پیشرفت‌های عظیمی برسیم، گفت: خودباوری، خوداتکایی و قطع امید از بیگانگان گام نخست در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

عطاءالله حکیمی نماینده مردم رودبار و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت:  ما در شرایط تحریم‌، با نگاه به داخل توانستیم به پیشرفت‌های عظیمی در حوزه‌های علمی، فناوری، هسته‌ای و دفاعی دست یابیم، لذا در شرایط کنونی نیز می‌توانیم با تکیه به خودباوری، خوداتکایی و نگاه به ظرفیت‌های داخلی به حل مشکلات اقتصادی کشور دست یابیم.
 
وی ادامه داد: استفاده از نیروهای متخصص، تحصیلکرده و با توان داخلی در کنار حمایت جدی از تولید ملی از اصول اصلی اقتصاد مقاومتی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه باید با آسیب‌شناسی اقتصاد کشور، استراتژی درستی تعریف کنیم، اظهار داشت: جلوگیری از خام فروشی در تمامی زمینه‌ها از جمله معادن، حمایت از صنایع تبدیلی، اتکا به توانمندی‌های تولیدات داخلی کشور و ارجحیت دادن به صادرات محوری بر واردات از دیگر اصول اقتصاد مقاومتی است که باید به آن توجه داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار