شماره معکوس مایکروسافت برای پایان پشتیبانی از ویندوز XP

کمتر از یک ماه دیگر تا پایان عمر ویندوز XP باقی مانده است و این ویندوز آخرین نفس‌های خود را می‌کشد. کاربران باید خود را برای ارتقای به سیستم‌عامل جدید آماده کنند، چرا که پشتیبانی رسمی مایکروسافت از این ویندوز تا ۱۹ فروردین ۹۳ پایان خواهد یافت.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ ویندوز XP‌ شرکت مایکروسافت که در مهر ماه سال ۱۳۸۰ عرضه شد، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های عامل کامپیوتر در جهان شد که گفته می‌شود بیش از چهارصد میلیون نسخه از آن در حال استفاده است.



مایکروسافت با انتشار خبری در سایت خود رسما اعلام کرد که ویندوز XP تا تاریخ ۱۹ فروردین ۹۳ پشتیبانی خواهد شد و پس از تاریخ مذکور خرید و فروش و انتشار بسته‌‏های به‌روزرسانی برای این سیستم‏ عامل متوقف خواهد شد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که هنوز از ویندوز XP استفاده می‏‌کنید در روزهای آینده بر روی دسکتاپ خود پیامی مبنی بر پایان پشتیبانی از سیستم‏ عامل XP از جانب مایکروسافت را دریافت خواهید کرد. البته کاربران می‏‌توانند برای عدم نمایش این پیام از جانب مایکروسافت آن را غیرفعال کنند.



همچنین مایکروسافت برنامه رایگانی به نام PCmover در اختیار کاربران این سیستم‏ عامل قرار داده تا کاربران به راحتی اطلاعات کنونی خود را به یکی از سیستم‏ عامل‏‌های جدید این شرکت یعنی ویندوز 7, 8 و یا 8.1 انتقال دهند. این برنامه قابلیت سفارشی کردن اطلاعات منتقل شده از سیستم‏ عامل کنونی را به کاربران می‏‌دهد.

پیشتر از این نیز ادوبی اعلام کرده بود که نسخه بعدی فتوشاپ از ویندوز XP پشتیبانی نخواهد کرد گویا شرکت‌ها کم کم با این یار پایدار قدیمی در حال وداع هستند و از پشتیبانی آن سر باز می‌زنند. دلایلی همچون قدیمی بودن سیستم‌‎های ویندوز XP یا هزینه زیاد برای بهینه‌سازی نرم‌افزارها، موجب این اتفاق شده است.


 برای مشاهده شمارش معکوس در سایت مایکروسافت اینجا کلیک کنید






برچسب ها: ویندوز xp ، فروردین ، آپریل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۱:۳۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
يعني حتي اگه نخوام هم بايد ويندوزم رو عوض كنم؟
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۲۳:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
اين آقايون شركت مايكروسافت بهتر بود عوض اينكه پشتيباني خودشون از ويندوزXPرو غير فعال كنند،يه كمي كار با ويندوز 8 رو آسانتر مي كردند؟ولي خداييش ويندوز خوبي بود و تا هميشه به عنوان بهترين ويندوز در يادها خواهد ماند.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم م تفرشی
۱۲:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
به نظر من XP کارها سه راه بیشتر ندارن:
اول: ارتقا - اگر بتونن ویندوز بالاتری نصب کنن و سیستمشون اونقدرها هم قدیمی نباشه

دوم: مهاجرت - اگر سیستمشون قدیمی تر از آنه که ویندوز هفت نصب کنن می تونن به lubuntu مهاجرت کنن

سوم: موندن توی Xp - می تونن با نصب نرم افزار Deepfreez سیستم خودشون رو از هر خطری ایمن کنن و توی Xp هم بمونن
آخرین اخبار