طاهر شیخ‌الحکمایی برگزاری نمایشگاه «در این خانه چراغی روشن است» را حرکت خوشحال کننده‌ای نامید که اگر در مسیر معقول به راه ادامه دهد هدف والایی را محقق می‌کند.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، طاهر شیخ‌الحکمایی، عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران با بیان اینکه این طرح با اکثریت آرا در شورای عالی به تصویب رسید، عنوان کرد: در جلسه شورا مطرح شد که این طرح در صورت ادامه‌دار شدن و استمرار به اتفاق خوبی بدل می‌شود و با طرحی که ارائه شد زمینه‌هایی برای ادامه این طرح در سال‌های آینده و دوران بدست آمد. به طور مثال درخصوص هنرهای تجسمی می‌توان از این صندوق به دو شیوه استفاده کرد. با برپایی نمایشگاه و فروش آثار علاوه بر راه‌اندازی یک صندوق برای ذخیره کردن درآمدی که از فروش آثار به دست آمده، می‌توان بخشی از هزینه به دست آمده را صرف خرید آثار تازه کرد. بدین شکل یک چرخه در جریان مالی شکل می‌گیرد.
 
عضو شورای عالی خانه هنرمندان در ادامه با اشاره به این‌که برای هنرمندان نیز چون دیگران اتفاقات پیش‌بینی نشده رخ می‌دهد و آن‌ها را با هزینه‌های از پیش تعیین نشده مواجه می‌کند، بیان کرد: با برنامه‌ریزی برای این نمایشگاه و صندوق می‌توان آن را تبدیل به امری مستمر کرد که در طول سال و با رخداد چنین اتفاقاتی همواره منبع مالی برای کمک به هنرمندان وجود داشته باشد.
 
وی متذکر شد: اگرچه این نوع حمایت‌ها آن‌هم از هنرمندان کشور به عهده دولت است و برخی از نهادها نیز به فعالیت‌های حمایتی می‌پردازند اما اینکه هنرمندان بتوانند با فروش آثار خود از چنین حمایت مداومی برخوردار شوند بدون تردید قابل قبول‌تر است. بنا به گفته شیخ‌الحکمایی برگزاری نمایشگاه چون «در این خانه چراغی روشن است» و درنهایت فروش آثار هنرمندان علاوه بر درآمدزایی برای هنرمندانی که در این نمایشگاه به ارائه آثار خود می‌پردازند، کمکی هم به صندوق برای حمایت از سایر هنرمندان می‌شود. البته اگر روند شکل‌گیری، برگزاری به صورت منطقی و درست اجرایی شود.
 
عضو شورای عالی در ادامه با اشاره به اینکه این طرح ارائه شده درخصوص هنرهای تجسمی قابلیت اجرا دارد، افزود: این راه منطقی و اصولی برای آثاری است که در عرصه هنرهای تجسمی ارائه می‌شوند. اتفاقی که چند سال پیش که در شهرداری حضور داشتم، و در آن‌جا تجربه کردیم با نتایج خوبی همراه بود. اما در بخش‌های دیگر حوزه هنر باید به دنبال یافتن راهی برای نظم بخشیدن به این اقدام با هدف بلندمدت بود. به طور مثال هنرمندان عرصه تئاتر و سینما و... با انتخاب یک شورا امکان ارائه آثار خود را بررسی کرده و راهی برایش انتخاب کنند تا علاوه بر نظام‌مند بودن از مسیر قانونی نیز تبعیت کند.
 
نمایشگاه حراج آثار هنری به نفع صندوق حمایت از هنرمندان با عنوان «چراغی در این خانه روشن است» شنبه 17 اسفند ساعت 17 افتتاح می‌شود و تا دوشنبه 19 اسفند از ساعت 10 تا 20 در گالری‌های خانه هنرمندان ایران دایر است.


انتهای پیام/اق
برچسب ها: خانه ، هنرمندان ، صندوق ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار