گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که بیماری‌های منتقله از آب و غذا در دنیا و به گسترش بوده و در بسیاری از مناطق حدود 10 درصد افزایش یافته است.

علی اکبر مرادی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: آب و غذا مهم‌ترین نیاز حیاتی انسان است که در مواردی می‌توانند موجب بیماری‌زایی وحتی مرگ شوند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب سلامت آب و غذا در بسیاری از مناطق جهان تاکید کرد: متاسفانه در بسیاری از کشورهای فقیر و در حال توسعه و حتی در مناطقی از کشورهای پیشرفته، وضعیت منابع آب و غذا نامطلوب است و تعداد زیادی از مردم به دلیل کمبود یا آلوده بودن مواد غذایی و آب، دچار بیماری‌های شدید شده و جان خود را از دست می‌دهند.

مرادی تصریح کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که بیماری‌های منتقله از آب و غذا در دنیا رو به گسترش بوده و در بسیاری از مناطق حدود 10 درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: البته در برخی از مناطق جهان، وضعیت سلامتی آب و غذا و بروز بیماری‌های مرتبط با آن، بسیار وخیم‌تر است.

مرادی خاطرنشان کرد: مسئولیت تلاش و تامین سلامت "زنجیره‌ غذایی" و آب، به طور عمده بر دوش دولت‌ها است و در این زمینه کشورهای مختلف نیز باید همکاری گسترده‌ای با هم داشته و به ویژه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه پیشرفته‌تر، باید به سایر کشورها کمک کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیماری ، آب ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار