اگر جزو کاربرانی باشید که به هیچ وجه اینترنت اکسپلورر نتواند رضایت شما را جلب کند و از مرورگرهای دیگری همچون کروم، اپرا و فایرفاکس استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد بدتان نمی‌آید برای همیشه اینترنت اکسپلورر را از ویندوز حذف کنید!

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با اطمینان می‌توان گفت بیش از 90 درصد از کاربران رایانه با ویندوز آشنا هستند. بسیاری از همین کاربران نیز می‌دانند مرورگر اینترنت اکسپلورر از ابتدای انتشار ویندوز، عضوی از این سیستم‌عامل بوده و به‌دلیل تحمیل شدن این مرورگر به کاربران، همچنان نیز در نسخه‌های جدید ویندوز، مرورگر پیش‌فرض سیستم‌عامل ویندوز، اینترنت اکسپلورر است.

 اگر جزو کاربرانی باشید که به هیچ وجه اینترنت اکسپلورر نتواند رضایت شما را جلب کند و از مرورگرهای دیگری همچون کروم، اپرا و فایرفاکس استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد بدتان نمی‌آید برای همیشه اینترنت اکسپلورر را از ویندوز حذف کنید!

آیا می‌دانید در ویندوزهای 7 و 8 براحتی می‌توانید اینترنت اکسپلورر را از تمام بخش‌های ویندوز حذف کرده و با خیال راحت از مرورگر محبوب و موردعلاقه خود استفاده کنید؟ روش انجام این کار به این شرح است:

حذف از ویندوز 7

- روی گوی استارت کلیک کرده و از منوی استارت Control Panel را کلیک کنید.

- در پنجره کنترل پانل روی Programs کلیک کرده و در ادامه Programs and Features را کلیک کنید. (در صورتی که محیط کنترل پانل کلاسیک فعال است از همان ابتدا ‌باید روی گزینه Programs and Features کلیک کنید)

- از سمت چپ صفحه به‌نمایش درآمده روی View installed updates کلیک کرده و صبر کنید به‌روزرسانی‌های نصب شده روی سیستم‌عامل به‌نمایش درآید.

- اکنون از فهرست به‌نمایش درآمده گزینه Windows Internet Explorer را پیدا کرده و پس از کلیک راست روی آن، گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

- در صورت نیاز، هشدار به‌نمایش درآمده را با کلیک روی Yes تائید کرده و در نهایت با کلیک روی Restart Now رایانه را برای اعمال تغییرات، راه‌اندازی مجدد کنید.

حذف از ویندوز 8

- نشانگر ماوس را به بالا سمت راست صفحه برده و روی Search کلیک کنید.

- عبارت Windows features را در کادر جستجو وارد کرده و روی گزینه Settings در سمت راست کلیک کنید.

- اکنون از میان گزینه‌های به‌نمایش درآمده از سمت چپ روی Turn Windows Features on or off کلیک کرده و در صورت نیاز رمز کاربری مدیر سیستم را نیز وارد کنید.

- در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه Internet Explorer را پیدا و علامت چک‌مارک کنار آن را غیرفعال کنید.

- در نهایت روی OK کلیک کرده و هشدار به‌نمایش درآمده را نیز با انتخاب Yes تائید کنید و گزینه Restart Now را برای اعمال تغییرات فشار دهید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار