توافق‌نامه جمهوری اسلامی ایران با 5+1 در مرحله اول دورانی 6 ماهه است که باید طی شود و پس از گذشت این زمان می‌توان قضاوت دقیقی در خصوص عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدرضا صدرالحسینی" طی یادداشتی به بررسی عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان در حوزه مذاکرات هسته‌ای پرداخت.
 
متن یادداشت به شرح زیر است:

 در بررسی سیاست خارجی دولت یازدهم با توجه به گستردگی مباحث سیاست خارجی و جایگاه جمهوری اسلامی در مسائل منطقه و فرا منطقه‌ای با تاکید و تمرکز بر اقدامات پرونده هسته‌ای دولت فعلی می‌توان چند نکته را مورد ارزیابی قرار داد.
 
نکته اول این است که اقدامات دولت یازدهم در موضوع پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ادامه اقدامات دولت‌های گذشته در راستای رسیدن به منافع ملی کشورمان است.
 
دومین نکته‌ای که باید مورد اشاره قرار داد بررسی پرونده هسته‌ای در موقعیت کنونی است.
 
سومین موضوع، تجربه دیپلماسی دولت یازدهم است که با توجه به اقدامات صورت گرفته پرونده هسته‌ای وارد یک مرحله جدید شده است.
 
چهارمین نکته‌ای که می‌توان در این رابطه مورد ارزیابی قرار داد مواضعی است که 1+5 در مقابل با ایران اتخاذ کرده است و آن اینکه بتواند هر چه زودتر از موضوع پرونده هسته‌ای ایران خلاصی یابد تا رژیم صهیونیستی در این زمینه با خیالی راحت تفکرات خود را در منطقه به پیش برد.  
نکته بعدی که باید مورد توجه قرار داد حمایت مقام معظم رهبری از مذاکره کنندگان پرونده هسته‌ای است و توجه مردم و نقش افکار عمومی به عنوان نمایندگان مجموعه ملت ایران مورد ملاحظه است، در حقیقت مردم با توجه به نقش عمده‌ای که در حمایت از انقلاب اسلامی  و دولت بر عهده داشته امروزه با توجه به رسانه‌ها به طور مستقیم حساسیت‌های خود را نسبت به پرونده هسته‌ای ایران نشان می‌دهند.
 
توافق‌نامه جمهوری اسلامی ایران با 5+1 در مرحله اول دورانی 6 ماهه است که باید طی شود و پس از گذشت این زمان می‌توان قضاوت دقیقی در خصوص عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت ارائه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار