روزنامه اسرائیلی هاآرتص با انتشار گزارشی از دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل به همراهی دولت کنونی مصر با اهداف اسرائیل اشاره كرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری "فلسطین آنلاین" ؛ روزنامه اسرائیلی هآرتص با انتشار گزارشی از دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل به همراهی دولت کنونی مصر و دولت‌های حوزه خلیج فارس با اهداف اسرائیل و نیز کمک مصربه تحکیم امنیت ملی اسرائیل اشاره كرد . 

این روزنامه در گزارش خود نوشت : یک گزارش استراتژیک که از دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل منتشر شده است نشان می‌دهد که دولت کنونی مصر تاحد زیادی در تقویت امنیت داخلي اسرائیل از طریق جنگ با جنبش‌های اسلامی در داخل مصر و دشوار کردن راه بر جنبش‌های مقاومت در غزه نقش دارد.

هاآرتص به نقل از "رون بن یشای" از تحلیلگران نظامی اسرائیلی جزئیات جدیدی از برآورد اوضاع استراتژیک اسرائیل در سال 2014 که دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل به كابينه اين رژيم در مورد مسائل امنیتی ارائه دادند ، می‌دهد .

وی در گفتگوی خود با این روزنامه عبری زبان می‌گوید : یکی از اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک قاهره اظهار داشت : نظام حاکم کنونی در مصر هیچ‌گاه مخالفتی با هر عملیاتی که آسیبی به حماس و جنبش‌های اسلامی در غزه برساند نخواهد داشت.

این روزنامه سپس می‌نویسد : در گزارشی که روزنامه یدیعوت آحارونوت در پایگاه خود آن را منتشر ساخته است "بن شای" اشاره می‌کند که سران اطلاعاتی اسرائیل به شکل قابل توجهی به  تغییرات بزرگی که در سیاست ارتش مصر پس از کودتا علیه محمد مرسی و خصوصا درباره تشدید حصار غزه می‌باشد ، توجه دارند.

این روزنامه سپس به نقل از این تحلیلگر نظامی که نزدیک به دستگاه‌های امنیتی اسرائیل است ، می‌‌نویسد :  وی با تقدیر از سیاستی که دولت انتقالی جدید مصر که مرسی را از حکومت سرنگون ساخت گفته است : این باعث کم کردن قدرت "فتح" در مواجهه با اسرائیل است.

این گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل، شکی باقی نمی‌گذارد که اقدام ارتش مصر در تخریب تونل های غزه در راستاي اهداف تل آويو است .


انتهای پیام/

برچسب ها: اسرائیل ، مصر ، غزه ، مخالفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار