معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای حل مسائل مختلف و آسیب‌های اجتماعی در جامعه راهی جز گفتگوهای اجتماعی میان سازمان‌های دولتی و NGOهای مردم نهاد وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، احمد میدری در نشست تخصصی شهروند مداری، گفتگوی اجتماعی و کنش داوطلبانه که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: گفتگوهای اجتماعی بازکننده فصلی برای ارتباط میان وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی است چراکه این نوع ارتباط غیرسازمان یافته موجب ارائه خدمات بهتر به مردم خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای حل مسائل مختلف در جامعه راهی جز گفتگوهای اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی وجود ندارد ، تصریح کرد: به منظور جدی‌تر شدن این گفتگوهای اجتماعی به زودی از سوی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی سایت گفتگوی اجتماعی راه‌اندازی می‌شود و در آن از تجارب NGOهای فعال و بنگاه‌های مرتبط با این وزارتخانه در زمینه‌های مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی، آموزش مهارت، سلامت و تامین اجتماعی و بطور کلی تمامی ظرفیت‌های موجود به ویژه در بخش‌های مردمی بهره‌گیری می‌شود.

میدری در ادامه اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه مذکور و در راستای آن اتاق‌های فکر نیز ایجاد خواهد شد تا به شکل دقیق‌تری بر روی پیشنهادات و استفاده از ظرفیت‌ها کار شود.

معاون رفاه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به برخی گلایه‌های اعضای NGOهای حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکلات و موانع موجود نباید به دنبال مقصر گشت و اشتباهات را بر گردن این و آن انداخت بلکه باید به ریشه بروز مشکلات و رفع آنها از اساس اقدام کرد.

در واقع ما باید در ابتدا راه‌های گفتگو را برای حل مسائل یاد گیریم و در جلسات اینچنینی به رفع آنها با درک محدودیت‌ها بپردازیم.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار