نویسندگان سعودی به درخواست وزارت اطلاع‌رسانی عربستان، همکاری با رسانه‌های قطری را متوقف کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، نویسندگان سعودی به درخواست وزارت اطلاع‌رسانی عربستان، همکاری با رسانه‌های قطری را متوقف کردند.

 وقایع‌نگار روزنامه قطری العرب، یکشنبه در توییتر اعلام کرد: وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان تصمیم گرفت به همکاری نویسندگان سعودی با روزنامه‌های قطری پایان دهد.

وی افزود: دو نویسنده سعودی دیگر به نام های صالح شیهی و احمد بن راشد السعید همکاری با روزنامه‌های قطری را به درخواست وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان قطع کردند.

به گفته وی،‌ یک نویسنده دیگر سعودی، مهنا الهبیل، از وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی دستور گرفت نوشتن برای مطبوعات قطری را متوقف کند.

از سوی دیگر، خبرنگاران ورزشی امارات عربی متحده عربی نیز استعفای خود را از شبکه "به‌این اسپورت"، الجزیره اسپورت سابق، اعلام کردند بدون آنکه به علت تصمیم خود اشاره کنند.

سعید الکعبی و فارس عواد نیز در توییتر استعفای خود را از این شبکه اعلام کردند.
سلطان راشد دیگر همکار آنها در "به‌این اسپورت" و حسن الجاسمی که برای شبکه الدوری و الکأس، دیگر شبکه ورزشی قطر کار می کرد، نیز استعفا کردند.

چهارشنبه عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین سفیران خود را از قطر برای اعتراض به آنچه که آنها دخالت‌های این کشور در امور داخلی آنها و حمایت فعال از جنبش‌های تندرو توصیف کردند، فراخواندند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار