370 میلیارد تومان بودجه حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد در سال آینده

370 میلیارد تومان بودجه حوزه علوم پزشکی دانشگاه در سال آینده است که احتمال دارد این میزان از محل وام آن هم با بهره پایین تامین شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در ابتدای دومین نشست دست اندرکاران حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن خوشامد گویی به آیت الله هاشمی رفسنجانی، بنیانگذار و رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به استادان، فرهیختگان و دانشمندان این حوزه خیرمقدم گفت. 
 
وی گفت: در سه دهه اخیر مدیران و مسئولان دانشگاه هر اقدامی که لازم بود در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، انجام دادند اما این حوزه به اندازه حوزه علوم و مهندسی توسعه پیدا نکرده است. 

دکتر میرزاده در این باره تصریح کرد: البته این گفته نافی کوشش های بی شائبه مدیران دلسوز و جدی دانشگاه آزاد در حوزه علوم پزشکی نیست شاید یک علت که قبلا ما در هیات امنا و هیات موسس مطرح می کردیم این بود که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دولت های گذشته آنچنان که باید از حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد حمایت نمی کردند. 
 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که با فضای جدید ایجاد شده در وزارت بهداشت، قول و قرارهایی گذاشته است، اظهار داشت: امیدواریم با مدیریت جدید در حوزه علوم پزشکی و با هدایت دکتر لاریجانی این حوزه پا به پای حوزه علوم و مهندسی و با طی یک برنامه چهارساله بتوانیم در سطح تراز اول ملی و منطقه ای قرار بگیریم. 
 
وی افزود: در همین راستا اختیاراتی که دکتر لاریجانی در حوزه علوم پزشکی برای توسعه نیاز داشتند به وی واگذار کردیم، دکتر لاریجانی نیز با دلسوزی که مختص مدیریت وی است دانشمندان بزرگی را در این حوزه جذب کردند که همه این فرهیختگان در شورای راهبردی علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضور پیدا کرده اند. 
 
دکتر میرزاده با اشاره به تصویب بودجه سال آینده دانشگاه آزاد در هیات امنای مرکزی، اظهار داشت: 370 میلیارد تومان بودجه حوزه علوم پزشکی دانشگاه در سال آینده است که احتمال دارد این میزان از محل وام آن هم با بهره پایین تامین شود تا بتواند 19 پروژه بیمارستانی خود را تکمیل کند. 
 
وی افزود: پیش بینی می کنیم مبلغی معادل پنج هزار میلیارد ریال اعتبار و وام به حوزه علوم پزشکی تخصیص دهیم که بتوانیم در سال 93 تحولی عظیم در این حوزه ایجاد کنیم. 
 
دکتر میرزاده با اشاره به برنامه تحولی در حوزه علوم پزشکی اعلام کرد: انتظار داریم وزارت بهداشت نیز به این موضوع توجه کند که یک بخش غیر دولتی در کشور که 40 درصد آموزش پزشکی را برعهده دارد، به حمایت بیشتری نیاز دارد. دانشگاه آزاد طی این سال ها در حوزه علوم پزشکی باری را از روی دوش دولت برداشته است و انتظار داریم  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری بیشتری با ما داشته باشد. 
 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این موضوع که اگر قرار نبود حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد توسعه پیدا نکند فردی دانشمند مانند دکتر لاریجانی به همراه فرهیختگان این حوزه در این دانشگاه حضور پیدا نمی کرد، گفت: هدف ما در حوزه علوم پزشکی این است که با حضور دکتر لاریجانی و دانشمندان فرهیخته این حوزه به استانداردهای بین المللی دست پیدا کنیم. 
 
وی در پایان با بیان این که بخش غیر دولتی در سال آینده می خواهد 5 هزار میلیارد ریال در حوزه علوم پزشکی سرمایه گذاری کند، گفت: انتظار داریم که وزارت بهداشت در این راه ما را کمک و حمایت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.