"مایکل مان" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد

تحت تاثیر "آمریکا" قرار نمی‌گیریم/ اهمیت دستیابی به نتیجه مشخص در مذاکرات/ وجود پتانسیل‌های مهم برای روابط ایران و اروپا

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: پتانسیل‌های مهمی برای روابط بین ایران و کشورهای اروپایی وجود دارد و ما از توافق که در نوامبر ایجاد شد بسیار خرسندیم و این بسیار مهم است که گفتگوها ادامه پیدا کند و نتایج مشخصی داشته باشد.

"مایکل‌ مان" سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، پیرامون سفر کاترین اشتون به تهران گفت: این اولین سفر ما به ایران است و گفتگوهای بسیار موثری با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیرامون مسائل هسته‌ای نیز گفتگو شده است یا خیر، افزود: طبیعتا در گفتگوها با محمدجواد ظریف پیرامون مسائل هسته‌ای نیز صحبت شد اما این ملاقات ما شکل گسترده‌تری خواهد داشت و در مورد پتانسیل‌ها و روابط ایران و اروپا گفتگو کردیم.

مان ادامه داد: ما پیرامون مسائل سیاسی، منطقه‌ای و مسائلی که برای هر دو طرف حائز اهمیت است صحبت کردیم.

سخنگوی کاترین اشتون اظهار داشت: پتانسیل‌های مهمی برای روابط بین ایران و کشورهای اروپایی وجود دارد و ما از توافق که در نوامبر ایجاد شد بسیار خرسندیم و این بسیار مهم است که گفتگوها ادامه پیدا کند و نتایج مشخصی داشته باشد.

مایکل‌مان ادامه داد: سفرمان به اصفهان به صورت غیر رسمی خواهد بود و خانم اشتون از حضور در ایران بسیار خوشحال هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مذاکرات ایران و 1+5 به نتیجه خوبی خواهد رسید، خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم از توافق ایجاد شده در نوامبر خرسندیم اما می‌دانم مسیر پیچیده و سختی در راه خواهد بود و ما دو هفته دیگر مجددا در وین گفتگو خواهیم کرد و این بسیار مهم است که این گفتگوها به نتیجه مشخصی برسد.

همچنین مان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در گفتگوهای امروز پیرامون حقوق بشر هم صحبت کردید، اظهار داشت: اتحادیه اروپا همیشه با همتایان خود درمورد مسائل حقوق بشری تعامل و گفتگو می‌کند. 

وی تاکید کرد: ما با هم همکاری‌های بسیار خوبی در مدت اخیر داشته‌ایم، سفر اشتون به تهران به دلیل بررسی روابط دوگانه ایران و اتحادیه اروپا است و  نتایج گفتگوهای هسته‌ای را بررسی خواهیم کرد، در حالی که نمی‌خواهم قبل از پایان مذاکرات پیش داوری کنم البته باید بگویم تنها به خاطر مسائل هسته‌ای نیست که به تهران سفر کرده‌ایم، مسائل بسیار دیگری از جمله روابط دوجانبه و مسائل سیاسی را نیز در نظر خواهیم داشت. 

سخنگوی کاترین اشتون تصریح کرد: این اولین سفر یک مقام عالی‌رتبه اروپایی طی چند سال اخیر به ایران است و آمریکا کار خود را می‌کند و ما کار خود را می‌کنیم و تحت تاثیر آمریکا قرار نمی‌گیریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاترین ، اشتون ، پتانسیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار