رييس کل گمرک اعلام کرد:

اصلاح 1300 رديف "تعرفه" در سال 93/گمرک در حال خريداري 4 "دستگاه ايکس ري" جديد است

رييس کل گمرک از اصلاح 1300 تعرفه وموافقت وزارت صنعت معدن و تجارت در سال 93 خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود کرباسیان رییس کل گمرک در نشست خبری اقدامات و دستاوردهای گمرک در مبارزه با مواد مخدر و پیش سازها با اشاره به سهم گمرک در مبارزه با قاچاق گفت: گمرک سهم ناچیزی در مبارزه با مواد مخدر دارد و این سازمان در کنار سازمانهای دیگر می‌تواند نقش موثرتری داشته باشد.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین نقش‌ها در زمینه ترانزیت پیش سازها است همچنین در زمینه واردات بحث کوکایین مسافری مطرح است و در زمینه صادرات نیز امانات پستی مطرح است که نقش گمرک در این بخش‌ها فعال‌تر است.

وی در ادامه افزود: بحث اسناد جعلی که از کشورهای دیگر می‌آید نیز بحث مهمی است که کشور ما باید هزینه کنترل آن را بپردازد و این بحث،‌بحث فراملی است و نباید بار کشورهای دیگر بر دوش کشور ما باشد.

وی در ادامه با اشاره به نقش اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران نيز رکن اساسی در مبارزه با مواد مخدر دارند.
 
رییس کل گمرک در ادامهبا اشاره به افزايش قاچاق مواد مخدر درسال هاي اخير افزود:در چند سال پيش بحث تن و کيلو مطرح نبود و مواد مخدر در قاب خاتم و يا جعبه گز جاسازي مي شد.

کرباسيان گفت: از زماني که در گمرک باشماق دستگاه ايکس ري فعال شده است مشروبات از مرز هاي ديگر به کشور وارد ميشوند.

وي در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در گمرک حهت مبارزه با مواد مخدر گفت:گمرک در حال خريداري 4 دستگاه ايکس ري جديد است و خريد دستگاه هاي ايکس رس چمداني و ديگر تجهيزات نيز در دستور کار قرار دارد.

رييس کل گمرک همچنين از دستگاه هاي مواد مخدر ياب در گمرکات خبر داد و افزود در حال حاضر دانشگاه ها و مراکز صنعتي در حال ساخت اين دستگاه ها هستند که در اينده نزديک در گمرک از ان استفاده خواهيم کرد.

کرباسيان همچنين با اشاره به حضور سگ هاي مواد ياب در گمرکات بر اهميت استفاده از آن در گمرکات جهت کشف مواد مخدر تاکيد کرد.

وي همچنين به اهميت آموزش در امر مبارزه با قاچاق تاکيد کرد و ازا يجاد پنجره مجازي در گمرک در سال 93 خبر داد.

رييس کل گمرک از اصلاح 1300 تعرفه وموافقت وزارت صنعت معدن و تجارت در سال 93 خبر داد.

انتهاي پيام/

 

برچسب ها: واردات ، گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.