روزنامه دیلی تلگراف نوشت کشورهای غربی نحوه عملکرد خود را تغییر داده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "ژانت دالی" نوشت حاکمیت ملی یک کشور یعنی اوکراین با حمله نظامی و اشغالگری کشوری دیگر تهدید شده است در حالی که بقیه جهان ساکت نشسته اند و تماشا می کنند.

"دیوید کامرون"، نخست وزیر انگلیس پس از جلسه سران کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل گفت روسیه مرتکب نقض آشکار در قوانین بین المللی شده است که قابل قبول نیست و این جدی ترین بحران در اروپا در طی این قرن است.

اما پس از این سخنرانی اتفاق خاصی روی نداد و بررسی پیشنهادهایی هم که مطرح شد به دلیل عدم همکاری همه اعضا به تاخیر افتاد.

در این جلسه،‌ درباره اتفاقات بدتری که ممکن است در صورت ادامه اقدامات روسیه روی دهد نیز هشدارهایی داده شد. 

از طرف دیگر، در حالی که سران 28 کشور تلاش می کنند در مورد چگونگی برخورد با این رفتار غیر قابل قبول تصمیم بگیرند، روسیه به طور موفقیت آمیزی شبه جزیره کریمه را ضمیمه خود کرده است. 

از زمان جنگ سرد تا کنون چنین اتفاقی در اروپا روی نداده بود. 

مقامات اروپایی حتی خود را برای وانمود کردن به این که جایی برای مانور دادن وجود دارد اذیت نکردند زیرا اروپای غربی نه فقط به گاز روسیه وابسته است بلکه به پول آن نیز نیاز دارد. پول روسیه از طریق سرمایه گذاری و هزینه های دیگر در اروپا به بهبود وضع اقتصادی آن کمک کرده است و اروپا اجازه نمی دهد چیزی این تجارت سود آور را به خطر بیاندازد و این دلیلی برای انفعال آنها در مقابل بحران اوکراین است. 

نویسنده مقاله افزود صرف نظر از این مسائل، بعید است که اروپا یا آمریکا کاری بیش از سخنان تند بر ضد روسیه انجام دهند. زیرا فلسفه غرب تغییر کرده است و نگاه آن‌ها به اقداماتی که دولت ها باید انجام بدهند عوض شده است. پیش از این دفاع کشورهای متحد از کشوری که مورد تهدید خارجی قرار گرفته بود یکی از اقدامات بسیار مهم آنها بود اما اکنون توزیع ثروت، ایجاد رفاه، از بین بردن نابرابری‌های اجتماعی و غیره وظیفه اصلی دولت های اروپایی شده است.با به ریاست جمهوری رسیدن باراک اوباما، این تغییرات در آمریکا نیز ایجاد شده است. 

نویسنده افزود متاسفانه باید گفت هزینه های دفاعی آمریکا و انگلیس نیز کاهش یافته است. اقدامات دفاعی در قرن بیست و یکم به مبارزه از طریق فن آوری تبدیل شده است. دیگر به جای استفاده از نیروهای نظامی از هواپیماهای بدون سرنشین برای مبازره با تروریست ها استفاده می‌شود. 

باراک اوباما ظاهرا به علت فشارهایی که به علت تردیدهایش در سوریه به وی وارد شد این مرتبه بر خلاف تمایلش بیش از اتحادیه اروپا در اوکراین اقدام کرد. اما وی برای مبارزه با دشمنان خارجی حتی با سلاح های اقتصادی به اوکراین نرفته است بلکه برای از بین بردن فقر و ایجاد یک سیستم بهداشتی بهتر برای آمریکایی ها به این کشور رفته است.

در خاتمه این مقاله آمده است، پذیرفتن مسئولیت خانه های ویران شده و کودکان یتیم اقدام مناسبی است که در فضای دموکراتیک غرب روی داده است و این اتفاق تازه ای است. این مسئله از نظر اخلاقی و سیاسی به خودی خود بحث برانگیز است. کشورهای غربی اکنون دچار نوعی خود شیفتگی شده اند و رفاه مردم کشورهایشان برایشان از همه چیز مهم تر است و در نتیجه جهان در حال تبدیل شدن به مکانی بسیار خطرناک تر است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار