فرماندار شهرستان شمیرانات گفت : شهرستان شمیرانات به عنوان منطقه ای تاریخی و توریستی ، قطب فرهنگی شمال پایتخت محسوب می شود .

عزت الله خان محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت شهرستان شمیرانات گفت : شهرستان شمیرانات پس از چند مرحله اجرای طرح تقسیمات کشوری در استان تهران در سال 1366 به عنوان یکی از شهرستانهای پایتخت در مختصات تقسیمات جغرافیایی تهران ظهور کرد.

فرماندار شهرستان شمیرانات با ورق زدن سرنوشت این منطقه در تاریخ انقلاب اسلامی ، تصریح کرد : شمیرانات در گذر تاریخ تحولات یاسی و اقتصادی و فرهنگی استان تهران از کارنامه ای با قدمتی کهن برخوردار است .

خان محمدی در ادامه این مطلب اضافه کرد : این شهرستان با دوبخش لواسانات و رودبار قصران با مساحت هزار و 188 کیلومتر مربع از 548 هزار نفر جمعیت و در این راستا بخشی از این افزایش جمعیت با ساختاری شناور و فصلی برخوردار است .

خان محمدی در خاتمه اظهار داشت : شهرستان شمیرانات از ظرفیت های منابع لانسانی و مراکز علمی مانند دانشگاههای شهید بهشتی و آزاد و غعلوم تربیتی و همچنین مکانهای مذهبی با بهره مندی از 200 امام زاده برخوردار می باشد ./س


برچسب ها: شمیرانات ، فرهنگی ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.