وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: براي افزايش ايمني سفر معاينه فني وسيله نقليه و كنترل رفتار رانندگان به طور مستمر مورد توجه قرار دارد و تمام فرايند‌هاي جابه‌جايي مسافر از ورود به پايانه تا پياده شدن در مقصد و همچنين فرايندهايي كه اتوبوس‌هاي برون شهري طي مي‌كنند بازنگري مي‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، عباس آخوندي كه امروز يكشنبه همزمان با آغاز پيش فروش حضوري بليت اتوبوس‌هاي برون شهري در پايانه مسافري جنوب و سپس غرب تهران حضور يافت، در پايان بازديد خود در جمع مسئولان و مديران پايانه هاي مسافري تهران در ترمينال غرب، تاكيد كرد: با گزارش‌هايي كه در ماه‌هاي گذشته ارائه شده بود ايستگاه‌هاي بازرسي فني اتوبوس‌هاي برون شهري در پايانه‌ها قبل از حركت آغاز به كار كرد و ايمني وسيله نقليه در مرحله نخست و كنترل رفتار رانندگان در طول سفر مي تواند ايمني را ارتقا دهد.

آخوندي گفت: هرچند كه رانندگان قشر زحمت كشي هستند و معمولا به خاطر شغل خود از خانواده هايشان دور هستند، ولي بايد با شيوه‌هاي مختلف رفتارهاي خطرناك رانندگان كنترل شود.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به لزوم سلامت جسمي رانندگان، قدرت كنترل وسيله نقليه و آموزش آنها، بيان كرد: به نظر مي رسد كسي كه مي‌خواهد وسيله نقليه را كنترل كند بايد صلاحيت‌هايي بيشتر از داشتن گواهينامه ‌داشته باشد و بايد سيستم كنترل رفتارهاي پرخطر رانندگان در طول 24 ساعت شبانه روز از طريق تماس مسافران با شماره‌هاي تعاوني‌هاي مسافربري كه در بليت‌ها قيد شده است وجود داشته باشد.

وي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: با اعلام بخشنامه‌ به استان‌ها در دو ماه گذشته تمامي عمليات‌هاي ايمني جاده‌ها به ويژه نصب علايم ، خط كشي و اقدامات ديگر انجام شده است.

آخوندي يادآور شد: هماهنگي بين حمل و نقل برون شهري در پايانه‌هاي مسافري با حمل ونقل درون شهري اولين آسايش شهروندان است و در پايانه مسافري غرب در سال حدود 30 ميليون و در پايانه جنوب سالانه 10 ميليون نفر جا‌به‌جا مي‌شوند كه براي ارائه خدمات نيازمند ارتقا سطح خدمات هستيم تا فضايي مطلوب تر ايجاد شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اجراي مرحله دوم هدفمند كردن يارانه‌ها تصريح كرد: در اين مرحله اصلي ترين كار در حوزه حمل و نقل كاهش سن ناوگان است كه در نتيجه صرفه جويي در مصرف انرژي و ايمني بيشتر را به دنبال خواهد داشت.

وزير راه و شهرسازي صبح امروز ابتدا وارد پايانه مسافري جنوب تهران شد و از نزديك با مسافران، كاركنان تعاوني‌ها، رانندگان، كاردان‌هاي فني گفتگو و از محوطه‌هاي داخلي و بيروني پايانه و داخل اتوبوس‌ها بازديد كرد.

در اين بازديد رانندگان اتوبوس‌هاي برون شهري عدم درج سختي كار در بيمه‌ آنها به وزير راه و شهرسازي منتقل كردند تا با وزير تعاون، كار و امور اجتماعي درميان گذاشته شود.

بنابر اين گزارش در اين بازديد معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي، معاونان اين سازمان و مدير كل حمل ونقل و پايانه‌هاي استان تهران و مدير پايانه‌هاي مسافري شهرداري تهران حضور داشتند

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار