"دياليز خوني" سالانه 60 هزار دلار هزينه دارد

نارسايي مزمن کليه معضل اجتماعي است که هزينه هاي بسياري براي جامعه در پي دارد به طوري که يک دياليز خوني 60هزار دلار و دياليز صفاقي 40هزار دلار در سال هزينه دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر نجفي عضو هيات مديره انجمن کليه درنشست خبري روز جهاني کليه با بيان اينکه از 11 هزار و پانصد نفر افراد مورد بررسي از شهر کلاله استان گلستان 4/31 درصد به نارسايي کليه مبتلا بودند که اين آمار در گذشته 15 تا 20 درصد بود.

وي با اشاره به اينکه بر اساس سني 14 درصد افراد زير 40 سال، 26 درصد افراد 40 تا 50 سال ، 36 درصد افراد 50 تا 60 سال ، 3/40 درصد افراد 60 تا 70 سال و 52 درصد افراد بالاي 70سال دچار نارسايي مزمن متوسط تا مزمن کليه بودند ادامه داد: نارسايي مزمن کليه معضل اجتماعي است که هزينه هاي بسياري براي جامعه در پي دارد به طوري که يک دياليز خوني 60هزار دلار و دياليز صفاقي 40هزار دلار در سال هزينه دارد.

وي در ادامه مهمترين علامت کليه را بي علامتي دانست و تصريح کرد: فقط 10درصد مردم با علامت هايي مانند "سوزش ادرار" مواجه مي شوند.

وي در پايان با بيان اينکه 10 گروه در حوزه نارسايي کليه "هاي ريسک محسوب" مي شوند خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به ديابت ، فشار خون، سندروم متابوليک و افراد چاق از جمله اين گروه‌ها هستند که اگر به داد اين حوزه نرسيم با "بحران اقتصادي" مواجه خواهيم شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیالیز ، کلیه ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار