مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از تنظیم منشور اخلاقی سمن‌ها در این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ محسن زارعی در همایش سازمان‌های مردم نهاد جوانان همدان گفت: عضویت داوطلبانه در سمن‌ها، وابستگی کمتر به دولت و داشتن اهداف غیرانتفاعی از ویژگی‌های سازمان‌های مردم‌نهاد است.
وی، نبود قانون مدون برای سازمان‌های مردم نهاد را یک کمبود دانست و افزود: یکی از وظایف سمن‌ها مطالبه حقوق مردم از دولت است اما متأسفانه قانونی برای چگونگی فعالیت این سازمان‌ها وجود ندارد.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: نمایندگان مجلس باید در این زمینه پاسخگو باشند که جایگاه سازمان‌های مردم نهاد در قانون کجاست.
وی افزود: بر اساس مصوبات جدید، قرار است از این پس سمن‌ها تخصصی شده و برای هر بخش دوره‌های توانمندسازی برگزار شود.
زارعی از ایجاد سازمان مردم نهاد فعال در زمینه ادبی و هنری خبر داد و افزود: هدف ما این است که هر یک از سمن‌های تخصصی را با یک دستگاه دولتی پیوند دهیم تا ضمن معرفی ظرفیت سمن، دستگاه مربوطه از ظرفیت‌های آن استفاده کند.
وی از شبکه‌ای شدن سمن‌ها و ایجاد گروه مرجع نیز خبر داد و گفت: میزان حمایت‌های مالی به دبیرخانه‌های مستقر در استان‌ها، بر اساس برآورد گروه‌های مرجع انجام خواهد شد.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان همچنین از ایجاد سمن‌سرا در استان‌ها خبر داد و یادآور شد: اماکنی که به منظور استفاده جوانان تأسیس شده و کاربری دیگری پیدا کرده‌اند، به جوانان برگردانده و به سمن‌سرا تبدیل خواهند شد./س
برچسب ها: سمن ها ، منشور ، تنظیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.