معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور در جلسه شورای اداری گیلان گفت: نيازمند تحول اساسی در سياست های زيست محيطی هستيم و توسعه بايد با مديريت زيست محيطی انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ،  

معصومه ابتکار با اشاره به اینکه بهره برداری از منابع ، متناسب با ميزان احیای آن نیست افزود : اعضای هیات دولت ، رییس جمهوری و نمایندگان مجلس به اهمیت مسایل زیست محیطی اذعان دارند و سازمان محیط زیست نیز برای رفع مشکلات زیست محیطی برنامه هایی پیش بینی کرده است .
ابتکار امضای تفاهم نامه مسیر سبز و ساحل پاک با شش استان کشور از جمله گیلان را گام نخست تغییر سیاست های اجرایی در راستای حفظ محیط زیست اعلام کرد و یادآور شد: محور اجرای این طرح از نوروز امسال آغاز می شود و از گردشگران و مردم انتظار می رود برای پاکسازی و تغییر رفتارها نسبت به آلوده کردن محیط زیست مشارکت کنند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی دقیق برای مدیریت سواحل و آمایش سرزمین به منظور پیشگیری از وارد آمدن آسیب های جبران ناپذیر به سواحل ، از برگزاری اجلاس کنوانسیون محیط زیست دریای خزر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: برگزاری این اجلاس، بیانگر اراده کشورهای منطقه برای حفظ و بهبود وضعیت دریای خزر است و اهمیت زیادی دارد.


 



برچسب ها: ضرورت ، توجه ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.