سردار مومنی خبرداد:

کاهش تخلفات خودروها در محور تهران-مشهد

رئیس پلیس راهور ناجابا اشاره به افزایش خودروها در سال‌های اخیر گفت:یکی از بزرگترین مراکز کنترل ترافیک دنیا در ایران راه اندازی شده که این امر منجر به کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی در نهمین همایش روسای پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران گفت: پلیس برای خدمت آسان‌تر به مردم اقداماتی را انجام داده است که یکی از  مهمترین اقدامات آن افتتاح سایت راهبر 120 که از این پس مردم می‌توانند از وضعیت رانندگی، میزان جریمه‌ها و نمره منفی خود از طریق این سایت مطلع شوند.
 
سردار مومنی اذعان کرد: 40 سال قانون راهنمایی و رانندگی تغییر نکرده بود که در سال 89 با همکاری و تلاش نمایندگان مجلس قانون جدید بازنگری شد و در همین راستا نیز شرکت های خودرو سازی ملزم شدند که ایمنی خودرو را افزایش دهند.
 
رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: در دنیا شرکت‌های خودروساز با توجه به اینکه تمام مراحل استاندارد را پشت سر می‌گذارند در صورتیکه در سیستم خودرو نقصی وجود داشته باشد اقدام به برطرف کردن نقص خودرو می‌کنند اما متاسفانه در کشور ما به محض اینکه از خودروسازان ایراد گرفته می‌شود سریع ادعا می‌کنند که بهترین خودروها را تولید می‌کنند.
 
سردار مومنی اظهار داشت: پلیس در جهت حفظ جان مردم و افزایش ایمنی خودروها در این سال‌ها سعی در مسدود کردن شماره گذاری شرکت‌های خودروسازی هوگو، فراز و اسکانیا کرده است.
 
وی گفت: در سال 84 بالغ بر 6 میلیون خودرو در کشور وجود دارد اما امسال تعداد وسایل نقلیه به16.5 میلیون خودرو رسیده است و در سال 80 حدود 20 هزار کشته در تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم که این در حالی است که در سال 80 بالغ بر 4 میلیون خودرو در کشور وجود داشته است اما در سال 84 و 85 وسایل نقلیه به بیش از 6 میلیون رسید و  مطابق آن  کشته‌ها نیز به 28 هزار افزایش یافت.
 
سردار مومنی افزود:با اقدامات صورت گرفته در سال های گذشته شاهد کاهش تلفات و کشته‌ها در سوانح جاده‌‌ای بوده ایم و امسال نیز 18 هزار کشته در سوانح و تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم.
 
رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد:اگر قرار بود در حوزه کشته‌ها شاهد رشد باشیم اکنون 65 هزار تن در حوادث کشته می‌شدند اما با توجه به اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش بوده ایم.
 
این مقام مسئول پلیس راهور گفت: از سال 86 تا 92، 149 درصد تعداد خودرو، 186 درصد موتور و 97 درصد صدور گواهینامه افزایش یافته است.
 
وی در ادامه عنوان کرد: در کشته‌های جاده ای میانگین دنیا به ازای هر 10 هزار وسایل نقلیه 7.5 و آسیا 9.10 و در ایران 3.7 کشته برجای گذاشته است.
 
سردار مومنی افزود: پلیس رویکرد نوینی را اتخاذ کرده است که شاهد کاهش 30 تا 40 درصدی سوانح و حوادث رانندگی در سال‌های آتی هستیم که در همین راستا نیز 30 هزار کیلومتر از جاده‌ها به سیستم های هوشمند مجهز شده‌اند وبا توجه به آماری که به دست آمده در محور تهران-مشهد یک درصد خودروهای عبوری تخلف می‌کردند.
 
به گفته رئیس پلیس راهور ناجا در قانون برنامه چهارم قرار بر آن شده که کلیه خوردوهای فرسوده از رده خارج شوند و حدود یک و نیم میلیون خودرو در حال حاضر در کشور وجود دارد.
 
وی در خاتمه بیان کرد: یکی از رویکردهای نوین پلیس در کاهش تصادفات رفع نقاط حادثه خیز است.
انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، پلیس ، تخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.