گفت: با بهره برداري از واحد تصفيه هيدروژني نفت گاز روزانه 10 ميليون ليتر گازوئيل با استاندارد يورو4 و 50 تن گوگرد از پالايشگاه نفت امام خميني (ره) شازند توليد مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، کاظمی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي ايران  گفت:  با بهره برداري از واحد تصفيه هيدروژني نفت گاز روزانه 10 ميليون ليتر گازوئيل با استاندارد يورو 4 و گوگرد كمتر از 50 جزء در ميليون توليد و در بازار توزيع مي شود.
 
معاون وزیر نفت تصریح کرد: با بهره برداري از اين واحد روزانه 50 تن گوگرد از گازوییل استحصال و به صورت گوگرد جامد به بازار عرضه مي شود.
 
به گفته کاظمی گازوئيل توليد شده پالایشگاه امام خمینی(ره) همراه 11 ميليون ليتر گازوئيل يورو 4 توليدي شركت پالايش نفت شهيد تندگويان تهران كه از حدود يك سال قبل در حال توزيع است در مجموع روزانه بيش از 20 درصد گازوئيل مورد نياز كشور را تامين می کند.
 
وی همچنین تصریح کرد: برنامه ريزي توزيع گازوئیل یورو 4 تولیدی در این دو پالایشگاه در كلانشهرهاي كشور به منظور كاهش آلودگي زيست محيطي به ويژه اكسيد گوگرد انجام شده و در حال تكميل است.
 
لازم به ذكر است طرح توسعه پالايشگاه امام خميني (ره) شازند يك مجموعه كامل پالايشگاهي جديد که با هدف افزايش ظرفيت پالايشگاه موجود از 170 هزار بشكه به 250 هزار بشكه در روز و ارتقای كيفي محصولات اجرا شده است.
 
 با بهره برداري كامل از این طرح و پالایشگاه موجود علاوه بر تولید و عرضه روزانه 16 ميليون ليتر بنزين پاك و 10 ميليون ليتر نفت گاز يورو 4، روزانه حدود 600 تن گوگرد از محصولات توليدي حذف و استحصال می شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، گازوئیل ، یورو4 ، شازند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار