دانشمندان سرانجام پیشرفته ترین بازوی کنترلی جهان را ساخته‌اند که حتی دانشمندان حوزه‌ی فضا از زمین می‌توانند هدایت و کنترل تعمیرات فضایی را در دست گیرند.

به گزارش خبرنگار فناوری های نوین باشگاه خبرنگاران؛ آژانس فضایی اروپاESA  اعلام کرده است که یکی از پیشرفته ترین جو‌ی استیک‌های فضایی را که می‌تواند به لباس فضانورد متصل شده به تازگی طراحی نموده است.


 
گفتنی است، این روبات هوشمند برای تست و کنترل از راه دور روبات‌های فضایی شاغل بر روی بدنه‌ی ایستگاه فضایی از درون ایستگاه و حتی از مرکز کنترل روی زمین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بررسی‌ها نشان می‌دهند، دانشمندان هدف از ساخت این جوی استیک (دهنه‌ی فرمان روبوتیک) را که همانند کنسول‌های بازی چند رسانه‌ای می‌ماند، کمک به فضانوردان در انجام مأموریت‌های سنگین و پیچیده معرفی کرده‌اند.



این ابزار کنترل روباتیک به نحوی طراحی شده که کمترین فشار و آسیب را به فضانورد به‌خاطر کار با وسایل و وجود قانون سوم نیوتن در فضا که "هرعملی عکس العملی دارد مساوی و در جهت مخالف آن" را وارد نماید.



دانشمندان امیدوار هستند که در آینده روبات‌هایی با قابلیت عملیاتی بالا تولید نمایند که این روبات‌های هوشمند همانند فضانوردان انسانی بتواند در سیارات بیگانه به اکتشاف و انجام آزمایشات مختلف بپردازند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: ماهواره ، فضا ، روباتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.