اولویت‌بندی در حوزه وظایف دستگاهها و وزارتخانه‌ها امکان‌پذیر نیست بلکه همه دستگاهها از اهمیت قابل ملاحظه‌ای در اجرای اقتصاد مقاومتی برخوردار هستند.

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: دستگاههایی که سیاست اقتصاد مقاومتی به آنها ابلاغ شده را نمی‌توان درجه‌بندی کرد و یک دستگاه را در اولویت قرار داد.

وی در ادامه گفت: همه دستگاهها در قبال تحقق اقتصاد مقاومتی از مسئولیت مساوی برخوردارند و نمی‌توان دستگاهی را به دلیل نقش جزئی از اولویت خارج کرد.

نکو افزود: امروزه، همه دستگاههای دولتی و غیردولتی باید نسبت به انجام وظایفشان در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند تا در مجموع به موفقیت برسیم.

وی در ادامه گفت: در مجموع بعضی از وزارتخانه‌ها نسبت به آن تناسبی که با سیاست کلی اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی می‌کنند، از اهمیت برخوردارند، اما نمی‌توان نقش دیگر وزارتخانه‌ها را کم‌رنگ دانست.

وی تصریح کرد: وظیفه ذاتی بعضی از وزارتخانه‌ها و دستگاههاست که از دیگر دستگاهها می‌کند به طور مثال در وزارت اقتصاد و دارایی برنامه‌های مدون و اساسی تنظیم می‌شود و به دیگر دستگاهها ابلاغ می‌شود تا آنها نقش مکمل خود را در رسیدن به اهداف تعیین شده ایفا کنند.

در ادامه ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی گفت: بحث اقتصاد مختص یک بخش نیست و اقتصاد مقاومتی همانند اقتصاد، فرابخشی است و هر دستگاه و وزارتخانه‌‌ای می‌تواند نقش پررنگی در این زمینه داشته باشد.

ندیمی افزود: می‌توان مسائلی که از اهمیت بیشتری در اقتصاد مقاومتی برخوردارند را تفکیک کرد که تولید، اشتغال، صادرات از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتی است.

وی در این رابطه گفت: هر یک از وزاتخانه‌ها و دستگاههایی که در این سه حوزه‌ای که ذکر شد فعالیت دارند را می‌توان از اولویت‌ها دانست.

وی گفت: وزارت اقتصاد و دارایی و بانکها و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی می‌توانند نقش پررنگی داشته باشند البته مسئولیت همه وزارتخانه‌ها و دستگاهها در اولویت قرار دارد.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: ابلاغ ، درجه بندی ، دستگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار