بازتاب كنفرانس ظريف و اشتون در شبكه‌هاي خارجي/

اشتون: حضور در ایران را موقعیتی واقعاً مهم می‌دانم

شبکه‌های خبری کنفرانس ظریف ،وزیر امور خارجه ایران و اشتون، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا را پخش کردند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه های مختلف عربی و انگلیسی زبان ، کنفرانس خبری مشترک وزیر امور خارجه ایران و مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در تهران پخش کردند.

شبکه های مختلف عربی از جمله المیادین، العالم، العربیه الحدث و الجزیره مباشر ، پرس تی وی و ... با قطع برنامه های عادی خود کنفرانس خبری محمد جواد ظریف و کاترین اشتون را پخش کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری مشترک خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در تهران گفت: ممنونم آقای ظریف، شما برای شنیدن ترجمه به گوشی نیازی ندارید و منظورم را متوجه می شوید. من و شما این روزها، اغلب در بحث ها بر سر برنامه هسته ای با یکدیگر دیدار داریم، اما همان طور که شما نیز بجا اشاره کردید، این برای نخستین بار است که به عنوان نماینده عالی رتبه اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه ایران به طور دو جانبه با یکدیگر دیدار داریم. می خواهم از دعوت شما برای آمدن به اینجا، احترام و همچنین ملاقات بسیار مؤثر و پرثمری که با ما داشتید، تشکر کنم. همان طور که اشاره کردید، این فرصتی برای ما بود تا درباره مباحث مورد علاقه و دغدغه هایمان در منطقه تبادل نظر داشته باشیم، همچنین فرصتی بود تا درباره اوضاع وحشتناک سوریه گفتگو کنیم، روی حوزه های همکاری پیرامون آینده افغانستان تمرکز کنیم و بالاخص درباره مشکلات و چالش های مرتبط با قاچاق مواد مخدر گفتگو کردیم. البته به بحثِ مذاکرات احتمالی ما بر سر حقوق بشر در آینده نیز پرداختیم و راهکارها برای حرکت به جلو را بررسی کردیم.

اشتون افزود من حضور در ایران و برخورداری از فرصت گفتگو درباره این مسائل دو جانبه را موقعیتی واقعاً مهم می‌دانم و همان طور که شما اشاره کردید ما همچنین لحظاتی را نیز به گفتگو درباره مسائل مرتبط با دور بعدی مذاکراتِمان در وین اختصاص دادیم. من نیز بی صبرانه منتظر دیدار با رئیس جمهور ایران و سایر مقاماتی هستم که هنوز با آنها ملاقات نداشته ام، تا فرصت داشته باشم با آنها نیز بر مبنای بحث های دو جانبه امان گفتگو کنم. من دیروز و همزمان با روز بین المللی زنان به اینجا آمدم و لذا می خواهم بگویم موهبت بزرگی برایم بود که با زنان ایرانی دیدار کردم و فرصت داشتم در کنار آنها، روز بین المللی زنان را جشن بگیرم و درباره مسائل زنان در ایران، اروپا و سراسر دنیا گفتگو کنم.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد، کاترین اشتون ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به تهران سفر کرده است ، روز یکشنبه اعلام کرد تضمینی وجود ندارد که تلاشها برای دستیابی به یک توافق نهایی در مسئله هسته ای ایران با موفقیت همراه شود.

شبکه تلویزیونی العربیه هم گزارش داد: کاترین اشتون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد امضای توافقنامه هایی با ایران درباره پرونده هسته‌ای این کشور قطعی نیست.



انتهاي پيام/
برچسب ها: شبکه ، خبری ، کنفرانس ، ظریف ، اشتون ، پخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار