رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران گفت سهم استان مازندران از مجموع کالاهای صادرشده به قزاقستان در این مدت 25 میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،محمدپور عصرشنبه درحاشیه بازدید هیاتی از مسوولان دولتی و اجرایی استان منگستائو قزاقستان از یک واحد تولید لبنیات در شهرستان آمل افزود ارزش مبادلات کالا میان استانهای مازندران ومگنستائو قزاقستان 33میلیون دلار است

وی افزود: انواع خشکبار، سیمان ومحصولات کشاورزی عمده کالاهای صادر شده مازندران به استان مگنستائوقزاقستان است و در عوض غلات ، کنجاله وخوراک دام هم کالاهای وارداتی از استان مگنستائوقزاقستان به مازندران بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در یک دهه گذشته تراز تجاری مازندران به قزاقستان مثبت بوده به طوری که میزان صادرات کالا از مازندران به قزاقستان بیشتر از واردات آن بوده است.

محمدپورعمران ابرازامیدواری کرد: مازندران هم در حوزه صنایع غذایی وهم در حوزه تولید سیمان دارای توانمندیهای بالایی هست ومی تواند در سال آینده به حجم صادرات خود به قزاقستان ودیگر کشورهای حوزه دریای خزر افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه مازندران به غیر از صادرات کالا از مسیر دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر اکنون به دنبال فراهم کردن صادرات از طریق راه آهن سراسری اینچه برون – ترکمنستان وقزاقستان است، تصریح کرد: هم اکنون حدود 9 کیلومتر از مسیر ایجاد خط ریلی در ایران و 100کیلومتر در کشور ترکمنستان باقی مانده وبا توجه به اینکه پیمانکاران این پروژه ایرانی هستند، امیدواریم هرچه سریعتر این خط ریلی هم برقرار شود./س

 

برچسب ها: سهم ، مازندران ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.