رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میانگین اراضی قابل کشت زراعی در این استان بدون عملیات اصلاحی 31 درصد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

 محمدرضا صفری با اشاره به عمده‌ترین موانع توسعه کشاورزی در دهه 40 هجری شمسی اظهار کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته مهمترین موانع توسعه کشاورزی در این دهه گرایش و تمایل به سمت کشاورزی معیشتی به دلیل کمبود اعتبارات و منابع ملی بود.

وی افزود: کمبود منابع آب کافی در منطقه، کمبود فنون و روش‌های آبیاری و تکنیک‌های کشاورزی مانند کنترل آفت و مصرف کود و فقدان مؤسسات کشاورزی از دیگر موانع توسعه کشاورزی در دهه 40 هجری شمسی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: تعداد قنوات موجود در سال 1960 در استان 498 رشته بود که 356 رشته آن دایر و 142 رشته خشک و بایر بود.

صفری ادامه داد: سد طالقان که در توسعه کشاورزی استان نقش مهمی برعهده دارد با ظرفیت 460 میلیون مترمکعب ساخته و در سال 1384 آبگیری شد.

وی با اشاره به فعالیت سازمان دشت قزوین در گذشته عنوان کرد: حوزه عملکرد این سازمان منحصر به استان قزوین نبود بلکه در استان‌های مختلف کشور که کشاورزی وجود داشت، فعالیت می‌‌کرد.

صفری با اشاره به وضعیت فعلی کشاورزی در استان قزوین گفت: این استان با دارا بودن 489 هزار سالانه قادر به تولید 4 میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی است.

وی با بیان اینکه قزوین با دارا بودن کمتر از یک درصد از خاک کشور بیش از چهار درصد تولید بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: میانگین اراضی قابل کشت زراعی استان بدون عملیات اصلاحی 31 درصد است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.