سخنگوی قوه قضائیه گفت: برخورد جدی با دانه درشت‌های اقتصادی و آقازاده‌ها از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و هیچ خط قرمزی نداریم اما باید اتهامات ثابت شود که گاهی نیاز به تحقیقات طولانی دارد و تا کنون نیز بسیاری از دانه درشت‌ها را محاکمه کرده‌ایم و مجازات شده و زندان رفته‌اند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به برخورد جدی دستگاه قضا با دانه درشت‌های اقتصادی افزود: برخورد جدی با دانه درشت‌های اقتصادی و آقازاده‌ها از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و هیچ خط قرمزی نداریم اما باید اتهامات ثابت شود که گاهی نیاز به تحقیقات طولانی دارد و تا کنون نیز بسیاری از دانه درشت‌ها را محاکمه کرده‌ایم و مجازات شده و زندان رفته‌اند.

وی افزود: در سال‌های اخیر هم چنین پرونده‌هایی داشته‌ایم و افراد تحت تعقیب بودند و مجازات شدند که حتی موقعیت اجتماعی بالای داشتند اما مانع از تحت تعقیب قرار گرفتن نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در مسائل امنیت ملی نامنی‌ها و بحث اشرار و اراذل و اوباش در سال‌های اخیر برخوردهای گسترده‌ای داشته‌ایم و پرونده قوه قضائیه از لحاظ ورود سریع و رسیدگی به موقع خیلی درخشان است اما ممکن است دو سه پرونده در ذهن مردم باشد که تصور شود تاخیر وجود دارد اما به موقع رسیدگی می‌کنیم و حتی این فردی که به نظر بسیاری خیلی هم با نفوذ است تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: البته اگر همه مجرمان و دزدان را دستگیر کنیم حتما وضع بهتر می‌شود و عبرت آموز نیز خواهد بود.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه افزود: البته اینطور نیست که در همه پرونده‌های فساد یک یقه سفید حضور داشته باشد که البته برخی افراد متنفذ ممکن است به صورت حرفه‌ای کارهای خود را به طور پیچیده انجام دهند که کشف جرم خیلی سخت می شود و زمان هم می برد و تحصیل دلیل هم سخت است که رسیدگی به آن زمان می برد اما برخی افراد عادی این پیچیدگیها را ندارند و جرم خیلی سریع آشکار می شود.

وی تصریح کرد: مردم حق دارند که انتظار داشته باشند به این پرونده‌ها زودتر رسیدگی شود و ما ازمردم کمک می‌گیریم و نقدشان را هم قبول داریم و برخی مطالبات آنها درست است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار