نخست وزیر ترکیه تاکید کرد اجازه نخواهد داد فتح الله گولن رهبر معنوی گروه موسوم به جنبش خدمت، اداره امور را در ترکیه به دست بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه استار چاپ ترکیه، نخست وزیر ترکیه تاکید کرد اجازه نخواهد داد فتح الله گولن رهبر معنوی گروه موسوم به جنبش خدمت، اداره امور را در ترکیه به دست بگیرد.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دیروز در همایشی که به مناسبت 8 مارس روز جهانی زن در سالن ورزشی سینان اَردم در استانبول برگزار شد در سخنانی بدون نام بردن از فتح الله گولن گفت: ترکیه را فتنه گرانی که در پنسیلوانیا بسر می برند، ‌اداره نمی کنند. 

اردوغان با اشاره به بحث های روزهای اخیر درباره شنودهای گسترده تلفنی در ترکیه گفت: در دو سال اخیر 509 هزار و 516 نفر شنود شده اند ، این کار جاسوسی است و عاملان آن تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

وی گفت: انشاء الله دوران کسانی که این شنودها را انجام داده اند 30 مارس پس از برگزاری انتخابات شهرداری ها در ترکیه پایان خواهد یافت. 

نخست وزیر ترکیه با انتقاد از سران احزاب جمهوریت خلق و حرکت ملی که وی را به دیکتاتوری متهم می کنند،‌ گفت: اگر من دیکتاتور بودم آیا شما می توانستید به این راحتی توهین کنید. 

اردوغان با اشاره به اینکه سه هفته بعد در ترکیه انتخابات سراسری شهرداری ها برگزار خواهد شد، افزود: کسانی که مرا به دیکتاتوری متهم می کنند، اگر می توانند دولت مرا در انتخابات سرنگون کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار